×
×

تمام میگوی پرورشی با برند ایران صادر می شود

  • کد نوشته: 477637
  • ۲۷ بهمن ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر ، علی اکبر خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران مباحث مطرح شده مبنی بر صادرات میگوی ایرانی بدون برند به عمان و سایر کشورهای منطقه را تکذیب کرد و گفت: این موضوع کاملاً نادرست است. وی با بیان اینکه تمام […]

    تمام میگوی پرورشی با برند ایران صادر می شود
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر ، علی اکبر خدایی، دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران مباحث مطرح شده مبنی بر صادرات میگوی ایرانی بدون برند به عمان و سایر کشورهای منطقه را تکذیب کرد و گفت: این موضوع کاملاً نادرست است.

    وی با بیان اینکه تمام میگوی تولیدی ما با برند ایران صادر می‌شود، افزود: حدود ۴ سال قبل گاهی صادرات میگوی ایرانی بدون لیبل نیز انجام می‌شد اما در حال حاضر یک جعبه میگو نیز به این شکل صادر نمی‌شود.

    این فعال صنفی درباره برخی مباحث مطرح شده مبنی بر صادرات میگوی ایرانی با برند عمان به سایر کشورها از جمله عربستان تصریح کرد: عمان امکان صادرات میگوی پرورشی به هیچ کجای جهان از جمله آمریکا و اروپا را ندارد چرا که اصلاً در این کشور پرورش میگو انجام نمی‌شود.

    خدایی توضیح داد که در عربستان پرورش میگو انجام می‌شود و این کشور به دلیل بهداشتی به هیچ عنوان اجازه واردات میگو از کشورهای دیگر را نمی‌دهد.

    وی اضافه کرد: علاوه بر این سیستم ردیابی آمریکا ( FDA) بسیار دقیق است و پرورشی یا دریایی بودن ماهی و میگو را به راحتی تشخیص می‌دهد بنابراین امکان فریب دادن آنها اصلاً وجود ندارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *