×
×

تن ماهی هم از قافله گرانی جا نماند!

  • کد نوشته: 4775
  • ۱۶ اردیبهشت ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، این روزها به نظر می‌رسد بازار محصولات کشاورزی و غذایی به حال خود رها شده و هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که قیمت تن ماهی هم همچون برخی دیگر از محصولات غذایی با افزایش عجیب و غریب و بعضاً غیرقانونی مواجه شده است. به عنوان مثال یکی از برندهای […]

  • به گزارش ایسنا، این روزها به نظر می‌رسد بازار محصولات کشاورزی و غذایی به حال خود رها شده و هر کسی هر کاری دلش می‌خواهد می‌کند؛ به‌گونه‌ای که قیمت تن ماهی هم همچون برخی دیگر از محصولات غذایی با افزایش عجیب و غریب و بعضاً غیرقانونی مواجه شده است.

    به عنوان مثال یکی از برندهای تن ماهی که در مهر ماه سال گذشته تولید شده و قیمت درج شده روی آن ۸,۹۰۰ تومان بوده است، در برخی از فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود. این فروشگاه‌ها درباره دلیل این گران‌فروشی می‌گویند قیمتی که با آن، این محصول را خریداری می‌کنند، بسیار بالاتر از نرخی است که روی محصول درج شده است و کارخانه‌های تولیدکننده باید در این رابطه پاسخگو باشند.

    علاوه بر این برخی از برندهای تولیدکننده تن ماهی نیز گرانی را علنی کرده‌اند. به عنوان مثال یکی از این برندها قیمت محصول خود را رسماً به ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش داده است.

    در این شرایط جای خالی دستگاه‌های متولی نظارت بر بازار احساس می‌شود و آنها باید در این زمینه پاسخگو باشند و بگویند که مشکل کجاست و چه کسی در بازار محصولات غذایی همچون تن ماهی مرتکب تخلف می‌شود؛ چرا که مردم نباید هزینه این تخلفات را از جیب‌شان بپردازند.

    این وضعیت در حالی است که در پیگیری‌های صورت گرفته درباره دلایل گرانی تن ماهی، هیچ کدام از نهادهای متولی از سازمان شیلات گرفته تا بازار ماهی تن و کانون انجمن صنایع غذایی، پاسخگو نبودند.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *