×
×

توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران

  • کد نوشته: 479061
  • ۱۸ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می شود، درحالیکه نیاز تهران تا ۲ هزار تن بوده اما طی دو سال اخیر کمتر شده است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ، مهدی یوسف خانی گفت:هم اکنون قیمت هر […]

    توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران
  • رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: روزانه حدود ۱۵۰۰ تن مرغ در تهران عرضه می شود، درحالیکه نیاز تهران تا ۲ هزار تن بوده اما طی دو سال اخیر کمتر شده است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ، مهدی یوسف خانی گفت:هم اکنون قیمت هر کیلو مرغ در عمده فروشی کمتر از ۴۰ هزار تومان و خرده فروشی با احتساب ۱۰ درصد سود ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است.

    یوسف خانی می گوید: با اصلاح نظام یارانه و افزایش قیمت نهاده های دامی، نرخ مصوب هر کیلو مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان مصوب شد که در شرایط کنونی به سبب شرایط عرضه و تقاضا ۱۵ هزار تومان کمتر از این نرخ عرضه می شود.

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به شرایط مازاد عرضه در برابر تقاضا، پشتیبانی امور دام اقدام به جمع آوری و ذخیره سازی مرغ مازاد کرده است.

    بررسی ها از سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلو مرغ در برخی خرده فروشی ها ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان است، درحالیکه طبق اعلام اتحادیه پرنده و ماهی، به رغم نرخ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان برای هر کیلو مرغ، اما در شرایط کنونی عرضه بالاتر از ۴۵ هزار تومان گرانفروشی است.

    مسئولان اتحادیه و تشکل های تولیدی می گویند که با توجه به شرایط مساعد تولید و مازاد عرضه بر تقاضا پیش بینی می شود که تا پایان ماه نرخ تغییری نداشته باشد، هر چند در ماه های آتی به نرخ مصوب خواهیم رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *