×
×

توزیع روزانه ۶۰ تن شکر در بازار

  • کد نوشته: 478798
  • ۲۸ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران‌جوان ، محمد قربانی گفت: روزانه حدود ۶۰ تن شکر وارد بازار می شود که با احتساب موجودی قبل به لحاظ تامین و ذخایر راهبردی مشکلی نداریم. توزیع شکر در استان ها برمبنای سرانه مصرف بوده است و تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود […]

    توزیع روزانه ۶۰ تن شکر در بازار
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران‌جوان ، محمد قربانی گفت: روزانه حدود ۶۰ تن شکر وارد بازار می شود که با احتساب موجودی قبل به لحاظ تامین و ذخایر راهبردی مشکلی نداریم. توزیع شکر در استان ها برمبنای سرانه مصرف بوده است و تاکنون گزارشی مبنی بر کمبود شکر در فروشگاه ها نداشتیم و تنها مدیرعامل کارون از عرضه شکر امتناع کرده بود که پس از بررسی شکر وارد چرخه کارخانجات شد.

    قربانی می‌گوید: روزانه ۳ هزار تن روغن تصفیه و بسته بندی وارد چرخه توزیع می شود که با وجود اختلال شبکه توزیع مجموعه زنجیره ها قول دادند که مشکل یکی و ۲ روزه مرتفع می شود که روز گذشته آخرین مهلت بود.

    بنابر بررسی های میدان واحدهای فروش تعداد محدود روغن خریداری کردند که افزایش قیمت روغن و نیاز به نقدینگی بیشتر یا نبود تقاضا بدلیل اشباع پذیری از دلایل اصلی این موضوع است چرا که عمده بسته بندی های روغن بزرگ‌مقیاس است، در حالی که مردم‌ تقاضای بسته های یک لیتری و ۸۱۰ گرمی را دارند.

    بنابر اعلام معاونت برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد مبنی بر احتکار روغن در استان های مختلف به نظر می رسد که با توجه به واقعی سازی قیمت عملا  انگیزه ای برای فروش با نرخ بالاتر وجود ندارد و احتمال می دهیم که با هدف اختلال در بازار نیازهای مردم ایجاد شده است.

    طبق آمار اعلامی دفتر بازرسی وزارت جهاد در یکی از استان ها ۲۵ تن روغن جامد، ۶۳۱ تن روغن مایع، ۴۰ تن شکر، ۱۱ تن برنج، ۱۹ تن گندم و ۴۰ تن جو احتکار شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *