×
×

توزیع روزانه ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی و ۴۰۰ تن تخم‌مرغ در تهران به قیمت تنظیم بازار

  • کد نوشته: 2345
  • ۲۶ اسفند ، ۱۳۹۶
  • ۰
  • رضا سالمی ، در مورد آخرین وضعیت توزیع گوشت قرمز برای تنظیم قیمت در بازار شب عید،‌خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز گوشت قرمز کمترین نوسان قیمت را داشته است ولی برای ثبات قیمت در بازار روزانه چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی تازه که از کشورهای گرجستان و استرالیا […]

  • رضا سالمی ، در مورد آخرین وضعیت توزیع گوشت قرمز برای تنظیم قیمت در بازار شب عید،‌خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا به امروز گوشت قرمز کمترین نوسان قیمت را داشته است ولی برای ثبات قیمت در بازار روزانه چیزی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی تازه که از کشورهای گرجستان و استرالیا وارد می‌شود به قیمت کیلویی ۳۱ و ۵۰۰ تا ۳۳ هزار تومان از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سازمان میادین وتره‌بار توزیع می‌شود.

    وی همچنین در مورد توزیع گوشت منجمد گوساله نیز گفت: در این حوزه نیز با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی افزایشی نداریم و روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تن گوشت منجمد گوساله به قیمت هر کیلو ۲۲ هزار تومان گوشت سردست گوساله و ۲۳ هزار تومان گرد گوساله توزیع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران همچنین از توزیع روزانه ۱۵۰ تا۲۰۰ تن مرغ منجمد به قیمت کیلویی ۶هزار و ۲۰۰ تومان در پایتخت خبر داد و افزود: طی هفته گذشته به دلیل افزایش نیاز برای شب عید برخی سعی داشتند تا قیمت مرغ تازه در بازار را افزایش دهند که با توزیع مرغ منجمد این موضوع کنترل شد و امروز هر کیلو مرغ تازه ۷ هزار و ۸۰۰ تا ۷ هزار و ۷۰۰ در مغازه‌های سطح شهر به فروش می‌رسد و در میدان بهمن ۷ هزار تومان قیمت خورده است.

    سالمی همچنین در مورد وضعیت توزیع تخم‌مرغ که طی دو ماه اخیر تحت تاثیر کاهش تولید در داخل کشور پس از موج آنفلوآنزای پرندگان و از بین رفتن گله‌های مرغ تخم‌گذار قرار داشته است،گفت: ۱۰ هزار تن تخم‌مرغ تا کنون از ترکیه و آذربایجان وارد کشور شده و بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ تن آن توزیع شده است.

    وی افزود: به طور میانگین روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن تخم‌مرغ از طریق سازمان میادین، میوه و تره‌بار، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، شهروند، جامبو، سپه، افق و تعاونی‌های مصرف به قیمت شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان در حال توزیع است.

    مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران از کاهش میانگین ۲ هزار تومانی قیمت هر کیلو تخم‌مرغ خبر داد و افزود: با نظارت تعزیرات حکومتی تولیدکنندگان داخلی موظفند بخشی از تولیدات‌شان را به قیمت مصوب یعنی هر شانه ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به دست مصرف کننده برسانند.

    سالمی همچنین ابراز امیدواری کرد با توجه به اینکه بیش از ۲۴ میلیون قطعه مرغ تخم‌گذار به دلیل آنفلوآنزای پرندگان حذف و مرغداری‌ها توسط سازمان دامپزشکی پاکسازی شده است، پس از طی دوره جوجه‌ریزی‌ انجام شده یا حتی برای سرعت بخشی به کار، پولت وارداتی جایگزین شود تا بتوانیم ظرف دو ماه آینده به تولید تخم‌مرغ به میزان قبل برسیم.

    وی در پایان تاکید کرد به میزان کافی ذخایر مرغ، تخم‌مرغ و گوشت قرمز در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران وجود دارد و مردم پایتخت دغدغه‌ای بابت کمبود در تعطیلات نوروز نداشته باشند.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *