×
×

توزیع ۴۵ هزار تن کالای اساسی در شش ماه نخست امسال در استان تهران

  • کد نوشته: 466419
  • ۱۹ مهر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش روز یکشنبه ایرانفودنیوز( به نقل از ایرنا) ، از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «عباس ارشدی» با بیان اینکه برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در چهار مرحله سال جاری اقدام به تخصیص و عرضه برنج و شکر شده است، افزود: از این میزان بیش از ۲۱ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۲۴ هزار تن شکر […]

    توزیع ۴۵ هزار تن کالای اساسی در شش ماه نخست امسال در استان تهران
  • به گزارش روز یکشنبه ایرانفودنیوز( به نقل از ایرنا) ، از شرکت بازرگانی دولتی ایران؛ «عباس ارشدی» با بیان اینکه برای تنظیم بازار کالاهای اساسی در چهار مرحله سال جاری اقدام به تخصیص و عرضه برنج و شکر شده است، افزود: از این میزان بیش از ۲۱ هزار تن انواع برنج وارداتی و ۲۴ هزار تن شکر است.

     مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار داشت: در مرحله اول در فروردین ماه دو هزار و ۳۰۰ تن برنج هندی و تایلندی، هفت هزار تن شکر، در مرحله دوم در اردیبهشت ماه هفت هزار و ۱۰۳ تن  شکر و ۱۰ هزار و ۱۴۳ تن برنج هندی و تایلندی و در مرحله اجرای طرح ضیافت نیز هفت هزارو ۳۴۰ تن شکر توزیع شد.

    ارشدی به تداوم عرضه کالاهای اساسی شکر و برنج طی ماه‌های خرداد، تیر و مرداد اشاره کرد و گفت: در راستای اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، یک هزارو ۴۲۰ تن شکر، یک هزار و ۷۸۷ تن برنج هندی و و دو هزار و ۲۹۴ تن برنج تایلندی و ۳۱۲ تن برنج پاکستانی از طریق شبکه‌های توزیع در اختیار مردم قرار گرفت.

    مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان تهران اظهار کرد: عرضه ۷۲۰ تن برنج تایلندی، ۵۴۱ تن برنج پاکستانی و ۱۱۷۰ تن برنج هندی در شهریور و مهر براساس مصوب ستاد تنظیم بازار تداوم یافت و در قالب طرح نذورات محرم و صفر نیز ۱۳۸۸ تن شکر ۱۱۸۶ تن برنج هندی و ۷۴۶ تن برنج تایلندی و مقدار ۱۴۰۰ تن برنج پاکستانی در اختیار درخواست‌کنندگان و هیات‌های مذهبی قرار گرفت.

    ارشدی افزود: در راستای اجرای مصوبات تنظیم بازار کالاهای اساسی تخصیص و عرضه‌ی کالاهای اساسی بر اساس نیاز جامعه عرضه خواهد شد. در  حال حاضر با برنامه‌ریزی خوب در تأمین کالاهای اساسی وضعیت این کالاها و میزان ذخایر در شرایط مطلوب است.

    طی هفته های اخیر ۱۰۰ هزارتن و در دو روز گذشته ۵۰ هزار تن برنج وارداتی توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران در بازار توزیع شد.

    این میزان از طریق شبکه های توزیع فروشگاههای زنجیره ای ، تعاونی های مصرف کارگری ، کارمندی ، محلی و اصناف منتخب توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران و کارگروه های تنظیم بازار استان ها توزیع می شود.

    حداکثر قیمت هر کیلوگرم برنج برای مصرف کننده  برنج هندی ۱۸۵۰۰ تومان، تایلندی۱۲۵۰۰ تومان و پاکستانی ۲۰۵۰۰ تومان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *