×
×

توسعه بازارهای هدف کیوی صادراتی گیلان/ صادرات ۲۰۰ هزار تنی طی سال گذشته

  • کد نوشته: 480252
  • ۲۷ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای صادراتی کیوی برای جذب بازار هند، گفت: اخذ کیو.آر کد برای صادرات کیوی گیلان به هند ضروری است و کشاورزان باید مسیر مشخصی را برای اخذ این کد طی کنند. وی افزود: […]

    توسعه بازارهای هدف کیوی صادراتی گیلان/ صادرات ۲۰۰ هزار تنی طی سال گذشته
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، منوچهر پارسافر با تاکید بر لزوم توجه به استانداردهای صادراتی کیوی برای جذب بازار هند، گفت: اخذ کیو.آر کد برای صادرات کیوی گیلان به هند ضروری است و کشاورزان باید مسیر مشخصی را برای اخذ این کد طی کنند.

    وی افزود: نباید شتابزدگی برای اخذ کیو.آر کد صورت بگیرد، زیرا ممکن است بعدا در هند در لیست سیاه قرار بگیرد. کیوی گیلان به دنبال بازارهای جدید در دنیاست تا جایگزین صادراتی در بازارهای هند شود.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه طی سال جاری تاکنون ۱۰ هزار تن کیوی استان به کشورهای دیگر صادر شده است، خاطرنشان کرد: فعلا صادرات کیوی گیلان به هند انجام نشده و کارهای اولیه ثبت در سامانه در حال انجام است و کشاورزانی که شرایط لازم را ندارد می توانند به سامانه مراجعه کنند.

    وی گفت: کیو.آر کد، شناسه ای مخصوص برای سلامت محصولات صادراتی در هندوستان است و لذا شتابزدگی در فروش تبعات بدی برای بازار کیوی گیلان در هند دارد.

    پارسافر خاطرنشان، هند را یکی از بازارهای کیوی گیلان دانست و بیان کرد: از ۲۰۰ هزار تن کیوی گیلان که به کشورهای دیگر صادر می شود، سال گذشته ۲۷ هزار تن کیوی از گیلان به هند صادر شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *