×
×

توضیحات شرکت مینو درباره تخلفات اخیر در تولید فرآورده‌های حجیم شده برپایه غلات

  • کد نوشته: 3945
  • ۲ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، این شرکت در توضیحات خود اشاره کرده که کلمه “پفک” برند ثبت شده اختصاصی این شرکت برای محصول فرآورده‌های حجیم تولید شده بر پایه غلات این شرکت بوده که در حدود ۴۵ سال پیش ثبت شده و استفاده از آن برای اشاره به محصول مشابه تولیدی از سوی سایر شرکتهای صنایع غذایی، […]

  • به گزارش ایسنا، این شرکت در توضیحات خود اشاره کرده که کلمه “پفک” برند ثبت شده اختصاصی این شرکت برای محصول فرآورده‌های حجیم تولید شده بر پایه غلات این شرکت بوده که در حدود ۴۵ سال پیش ثبت شده و استفاده از آن برای اشاره به محصول مشابه تولیدی از سوی سایر شرکتهای صنایع غذایی، جایز نیست.

    متن توضیحات شرکت صنعتی پارس مینو خطاب به رییس سازمان غذا و دارو در این زمینه، به شرح زیر است:”

    جناب آقای دکتر اصغری/ معاون محترم وزیر و رییس سازمان غذا و دارو

    اخیرا خبری به نقل از جناب آقای دکتر جهان‌پور سخنگوی محترم آن معاونت، مبنی بر «تخلف دو برند مطرح تولیدکننده پفک» منتشر شد که در فضای مجازی و در بین کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، لذا با توجه به این‌که کلمه «پفک» یک نام و نشان تجاری است که به شماره ۳۸۵۱۳ در تاریخ ۱۳۵۱.۰۲.۰۴ به نام شرکت صنعتی پارس مینو ثبت شده است، دستور فرمایید در اطلاعیه‌ای رسمی از سوی آن معاونت، کلمه پفک اصلاح و به جای آن، تخلف دو برند مطرح «فرآورده‌های حجیم شده بر پایه غلات» جایگزین شود.

    بی‌شک این از افتخارات یک شرکت تولیدی است که نام یکی از محصولاتش آن چنان پرآوازه شده است که بیس و پایه‌ی یک صنعت تلقی می‌شود.

    بسیار خرسندیم که نام «پفک» نمکی مینو آنچنان همه‌گیر شده است که سخنگوی محترم آن سازمان نیز آنرا به اشتباه به جای عنوان صنعتی «فرآورده‌های حجیم شده بر پایه غلات» بر زبان می‌آورد، اما از آنجایی که خبر درج شده از سوی سخنگوی محترم آن سازمان موجب تشویش اذهان برخی از مصرف‌کنندگان شده است؛ تقاضا مندیم دستور فرمایید بنا به حسن نظر آن جناب، نسبت به اصلاح این موضوع و جایگزینی واژه «فرآورده‌های حجیم شده بر پایه غلات» به جای پفک، اقدام عاجل و سریع به عمل آید، چرا که این شرکت به هیچ عنوان از مسیر استانداردهای قانونی عدول نکرده و همواره از مواد اولیه استاندارد و با کیفیت برای تولید برند پفک نمکی خود استفاده کرده است.

    گفتنی است شرکت صنعتی پارس مینو در تاریخ ۱۳۳۸.۰۸.۰۲۷ تحت شماره ۶۹۸۰ به صورت شرکت سهامی در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده و در تاریخ ۱۳۳۸.۱۰.۱۰ افتتاح شده است.

    تولید محصول با برند پفک مینو در سال ۱۳۵۲ در شرکت پارس مینو آغاز گردید که این محصول یک فرآورده حجیم شده بر پایه غلات بوده و تمامی فاکتورهای آن مطابق با استاندارد ملی شماره ۲۸۸۰ می‌باشد.

    محصول پفک نمکی مینو شامل ۶۲ تا ۶۵ درصد بلغور ذرت بوده که با نیروی بی‌ضرر مکانیکی اکسترودرها شکوفا شده و سپس بر روی آن ۳۵ تا ۳۸ درصد لعاب که شامل روغن، پودر پنیر رنگی، شیرخشک و نمک می‌باشد، در دمای تقریبی ۴۵ درجه پاشش می‌گردد. گفتنی است از بین اکثریت محصولات رقبای موجود در بازار، تنها فرآورده‌ای که از کلیه جهات (میزان نمک، رنگ مصنوعی سانست بلو و غیره) مطابق با استاندارد ملی ۲۸۸۰ تولید می‌شود، پفک نمکی مینو می‌باشد”.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *