×
×

تولید بیش از یک میلیون تن خرما در سال گذشته

  • کد نوشته: 478293
  • ۲۲ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، محسن رشید فرخی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرما تولید شده است، گفت: تولیدات کمی بالاتر از حد متوسط است و در وضعیت خوبی قرار داریم. همچنین صادرات هم به خوبی انجام شده […]

    تولید بیش از یک میلیون تن خرما در سال گذشته
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا ، محسن رشید فرخی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خرما تولید شده است، گفت: تولیدات کمی بالاتر از حد متوسط است و در وضعیت خوبی قرار داریم. همچنین صادرات هم به خوبی انجام شده و احتمال می رود تا پایان سال زراعی ۲۵ تا ۳۰ درصد محصولات صادر شده باشد.

    وی ادامه داد: برای ماه رمضان هم هیچ کمبودی در خرما نداریم و در سردخانه‌ها به میزان کافی وجود دارد.

    رئیس انجمن ملی خرمای ایران اضافه کرد: همه ساله نزدیک ماه رمضان جلساتی را با وزارت جهاد کشاورزی برگزار می‌کنیم. همیشه درصدی تغییرات در روزهای ابتدایی این ماه در قیمت خرما داریم که طبیعی است و در هفته‌های بعد ماه رمضان قیمت‌ها به قبل باز می‌گردد و بعد از ماه رمضان نیز به دلیل کاهش مصرف خرما قیمت‌ها کاهش می‌یابد.

    وی تصریح کرد: خرماهای پرمصرف در ماه رمضان مضافتی و کبکاب است و قیمت آنها در مبدا به صورت عمده برای مضافتی کیلویی ۴۰ هزار تومان و  کبکاب کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان است.

    رشیدفرخی در ادامه گفت: به وزارت جهاد کشاورزی، صمت و میادین میوه و تره بار اعلام کردیم که آمادگی این را داریم به هر میزانی که نیاز به خرما باشد، تامین کنیم و تاکنون به هر میزانی که به خرما نیاز بوده به آنها تحویل داده شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *