×
×

تولید تیلاپیا به ۲۰۷ هزارتن می رسد

  • کد نوشته: 481174
  • ۲۵ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای مدیران گفت: با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی باید از تولیدات داخل حمایت شود. او گفت: با افزایش ۷۴ درصدی بودجه تملکی و ٣٠ درصدی […]

    تولید تیلاپیا به ۲۰۷ هزارتن می رسد
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سید حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران و معاون وزیر جهاد کشاورزی در جلسه شورای مدیران گفت: با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی باید از تولیدات داخل حمایت شود.

    او گفت: با افزایش ۷۴ درصدی بودجه تملکی و ٣٠ درصدی هزینه‌های جاری باید صنعت شیلات را به سمت افزایش تولید بیشتر پیش ببریم.

    حسینی ادامه داد: عملیاتی کردن برنامه تحولی الزام است و با همدلی و تفکر انقلابی باید به این سمت حرکت کنیم.

    به گفته او، باید برای عملیاتی کردن سه محور تیلاپیا در سطح ۲.۷ هزار تن، فانوس ماهیان در سطح ۵۵ هزار تن و پروش ماهی در قفس در سطحی معادل ٣٩ هزار تن در افق ١۴٠١ فکرهای اساسی شود.

    معاون وزیر جهاد می گوید: استان هرمزگان نباید تنها متکی به تولید میگو باشد.

    رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: سرمایه گذاران گردشگری حاضر هستند به حوزه آبزی پروری وارد شوند که در این زمینه باید حمایت‌های لازم انجام شود.

    حسینی گفت: لازم است تغییر نگرش در جذب نیرو، صورت گیرد و از نیروهای کار آمد در بخش‌های مختلف آبزی پروری استفاده کرد.

    او گفت: با تقویت در حوزه فراوری و عمل آوری می‌توان در جهت افزایش ارز آوری اقدام کرد.

    حسینی واردات محصولات شیلاتی را خط قرمز سازمان برشمرد و گفت: با بالا بردن تعرفه‌ها باید در جهت قطع واردات و استفاده ار محصولات شیلاتی تولید داخل بهره برد.

    رئیس سازمان شیلات به ضعیف بودن امکانات در بخش اطلاع رسانی و تولید محتوا در استان‌ها اشاره کرد و گفت: باید حمایت‌های لازم برای تهیه وسایل نقلیه و سایر موارد انجام شود.

    حسینی در پایان جلسه به تغییر قراردادها به خودگردان، عملیاتی کردن برنامه‌های تحقیقات، آموزش و ترویج، برگزاری جشنواره‌های آبزیان و دسترسی به بازارهای صادراتی تاکید کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *