×
×

تولید طلای سرخ به ۴۳۰ تن رسید/ حداکثر قیمت هر کیلو زعفران ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

  • کد نوشته: 7210
  • ۱۶ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با استمرار روند فعلی قیمت‌ها […]

    تولید طلای سرخ به ۴۳۰ تن رسید/ حداکثر قیمت هر کیلو زعفران ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار طلای سرخ اظهار کرد: هم اکنون حداقل قیمت هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که با استمرار روند فعلی قیمت‌ها کشاورزان متحمل زیان خواهند شد.

    وی افزود: با وجود افزایش چند برابری هزینه‌های تولید از جمله نهاده، ماشین آلات، حقوق و دستمزد، سوخت و… قیمت فعلی زعفران برای کشاورزان توجیه اقتصادی ندارد.

    حسینی درباره آخرین وضعیت تولید طلای سرخ بیان کرد: بنابر اعلام وزارت جهاد کشاورزی ۴۰۰ تا ۴۳۰ تن زعفران در کشور تولید شده که با استمرار قیمت‌های فعلی با افت تولید زعفران مواجه خواهیم شد.

    آمار دقیقی از صادرات زعفران در دسترس نیست

    عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه آمار دقیقی از صادرات زعفران در دسترس نیست، گفت: با توجه به اعلام آمار‌های ضد و نقیض نمی‌توان رقم دقیق صادرات زعفران را اعلام کرد، اما پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در ماه‌های گذشته صادرات زعفران تا حدودی کاهش یافته است.

    این مقام مسئول درباره آینده بازار صادرات و قیمت طلای سرخ اظهار کرد: با توجه به چالش‌هایی که در بحث مراودات چین و برخی کشور‌ها اتفاق افتاده امیدواریم هرچه سریع‌تر این موضوع رفع شود چرا که استمرار این روند به نفع تجارت ما نیست.

    حسینی افزود: با توجه به آن که یکی از مشتریان عمده زعفران چین است از این رو ۳ کشور ویتنام، هنگ کنگ و امارات که از ما زعفران می‌خرند به کشور چین صادر می‌کنند چرا که با توجه به مشکلاتی که اخیرا در بحث چین به وجود آمده تا حدودی در تجارت تأثیر گذاشته است.

    عضو شورای ملی زعفران در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بازار زعفران در بلاتکلیفی به سر می‌برد چرا که صادرات این محصول به حداقل رسیده است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: صنایع غذایی

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *