×
×

تولید طلای سفید به ۹۵ هزار تن می رسد

  • کد نوشته: 479315
  • ۶ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مدیرعامل صندوق پنبه گفت: با افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت پنبه و تحقق پیش بینی تولید، ۷۰ درصد نیاز صنعت نساجی در داخل تامین‌ می شود‌. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از خبرنگاران جوان، محمد حسین کاویانی گفت: با توجه به استمرار کشت دوم پنبه در برخی مناطق […]

    تولید طلای سفید به ۹۵ هزار تن می رسد
  • مدیرعامل صندوق پنبه گفت: با افزایش ۱۰ درصدی سطح زیر کشت پنبه و تحقق پیش بینی تولید، ۷۰ درصد نیاز صنعت نساجی در داخل تامین‌ می شود‌.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)به نقل از خبرنگاران جوان، محمد حسین کاویانی گفت: با توجه به استمرار کشت دوم پنبه در برخی مناطق پیش بینی می شود که سطح زیر کشت پنبه با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به پارسال به ۱۱۰ هزار هکتار برسد‌.

    به گفته او، با متوسط عملکرد ۲ هزار و ۷۰۰ کیلو پنبه در هکتار برآورد می شود که تولید وش به ۳۰۰ هزار تن و پنبه تصفیه شده به ۹۵ هزار تن برسد.

    کاویانی می گوید: بنابر آمار تولید ۶۵ تا ۷۰ درصد پنبه مورد نیاز صنعت نساجی از طریق واردات و مابقی تولید داخل تامین می شود.

    مدیرعامل صندوق پنبه گفت: پتانسیل خودکفایی تولید پنبه در کشور وجود دارد، اما اصل مهم در تولید هر محصول اقتصادی بودن است که وزارت جهاد برنامه هایی در دست دارد که پیش بینی می شود با اجرای این طرح ها بتوانیم به دوسوم نیاز صنعت دسترسی پیدا کنیم.

    طبق گفته مدیرعامل صندوق پنبه، با وجود سابقه خودکفایی و صادرات پنبه به بازارهای جهانی، دولت در زمینه بذر، کود، ماشین آلات و تسهیلات کم بهره پرداخت می کند تا ۱۰۰ درصد نیاز صنعت نساجی در داخل تامین شود‌.

    بنابر آمار اعلامی سالانه ۱۵۰ هزار تن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی است که امسال با پیش بینی افزایش تولید بخشی از طریق تولید داخل تامین می شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *