×
×

تولید غذا محور برنامه های کره شمالی در سال ۲۰۲۲/ «کیم» از توسعه سلاح اتمی عقب می نشیند؟

  • کد نوشته: 476875
  • ۱۱ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از خبرگزاری فارس، به نقل از فرانس پرس، کیم رئیس جمهور کره شمالی می گوید: در سال ۲۰۲۲ تمرکز اصلی خود را روی اقتصاد و تولید غذا متمرکز خواهد کرد. بر اساس این گزارش، کیم جونگ که در اجلاس حزب حاکم صحبت می کرد محور برنامه های کلیدی […]

    تولید غذا محور برنامه های کره شمالی در سال ۲۰۲۲/ «کیم» از توسعه سلاح اتمی عقب می نشیند؟
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) از خبرگزاری فارس، به نقل از فرانس پرس، کیم رئیس جمهور کره شمالی می گوید: در سال ۲۰۲۲ تمرکز اصلی خود را روی اقتصاد و تولید غذا متمرکز خواهد کرد.

    بر اساس این گزارش، کیم جونگ که در اجلاس حزب حاکم صحبت می کرد محور برنامه های کلیدی خود را در سال آینده تامین امنیت غذایی و تولید غذا عنوان کرده و  جالب است که وی در این سخنرانی درباره آمریکا هیچ  اشاره ای نداشته است.

    کشور کره شمالی که در سالهای گذشته عمده تمرکز خود را روی توسعه و گسترش سلاح های اتمی به عنوان راهکار نفوذ و مقابله با کشورهای دیگر از جمله آمریکا در دستور کار خود قرار داده بود حال به این نتیجه رسیده که تقویت امنیت غذایی شاید بیشتر از سلاح اتمی موثر باشد.

    امنیت غذایی امروزه به عنوان یک ابزار و حربه کشورها استفاده می شود و آنهایی که در این مسیر قدرتمند هستند نقش پر رنگ تری در مذاکرات حتی سیاسی دارند، یعنی امنیت غذایی امروزه در مبادلات سیاسی کشورها تاثیر گذار شده است.

    این اهمیت پس از شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است، کشورها تولید امنیت غذای داخل را به صادرات اولویت داده اند، روسیه رئیس جمهور روسیه به منظور محدود کردن صادرات، عوارض صادراتی محصولات استراتژیک از جمله گندم را دو برابر کرده است و یا اینکه ۴ کشور صادرات کود اوره را محدود تر کرده اند.

    بر اساس گزارش فرانس پرس, کیم جونگ در این سخنرانی از کمبود مواد غذایی در داخل و لزوم مقابله با آن هم صحبت کرده و شاید این دلیلی باشد که رئیس جمهور کره شمالی محور برنامه های اقتصادی خود را در سال آینده بر تولید غذا متمرکز کرده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *