×
×

تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر در دستور کار است

  • کد نوشته: 482715
  • ۸ خرداد ، ۱۴۰۲
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری در گردهمایی هم اندیشی مدیران امور عشایر اظهار داشت: جامعه عشایری بسیار زحمت کش و پرتلاش هستند و با بیشترین خدمات کمترین توقع را دارند. سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: عشایر پاسداران مرزهای کشور هستند و […]

    تولید قراردادی گوشت قرمز عشایر در دستور کار است
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد آقامیری در گردهمایی هم اندیشی مدیران امور عشایر اظهار داشت: جامعه عشایری بسیار زحمت کش و پرتلاش هستند و با بیشترین خدمات کمترین توقع را دارند.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: عشایر پاسداران مرزهای کشور هستند و در حوزه اقتصاد ۲۵ درصد از گوشت قرمز کشور را تأمین می‌کنند.

    وی با بیان اینکه ما در مقابل عشایر مسئول هستیم، گفت: ما باید حداکثر توان خود را برای بهبود معیشت عشایر به کار گیریم و حامی این قشر باشیم.

    آقامیری ادامه داد: اولین اقدام برای حمایت از عشایر، تنوع بخشی به فعالیت‌های آنها است اما مهم‌تر از آن اقتصادی کردن تولیدات عشایری است.

    سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: آمادگی داریم تولید قراردادی گوشت قرمز را با در نظر گرفتن قیمت تمام شده به علاوه سود برای عشایر اجرایی کنیم.

    وی افزود: توسعه گیاهان دارویی و افزایش بهره وری آن با کمک عشایر یکی دیگر از اقدامات مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی و معاونت باغبانی است.

    آقامیری در رابطه با خدمات به عشایر اظهار داشت: باید سرپناه عشایری در مناطق عشایری ایجاد شود، همچنین آب شرب بهداشتی برای این قشر تأمین شود چرا که سلامت جامعه عشایری برای وزارت جهاد کشاورزی در اولویت است.

    وی گفت: خدمات به دام‌های عشایری اعم از واکسیناسیون، طبابت دام‌ها، سم پاشی اماکن نگهداری دام‌ها و … باید به صورت کاملاً رایگان انجام شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *