×
×

تولید ماهی قزل آلا نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافت

  • کد نوشته: 476491
  • ۲۰ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از هفته گذشته قیمت‌ها سیرصعودی داشته و پیش بینی می‌شود که این روند تا شب یلدا ادامه داشته باشد. او ادامه داد: صادرات یکی از دلایل افزایش قیمت قزل آلا است. با توجه به نزدیک شدن کریسمس در کشور‌های اروپایی، صادرات به اوج […]

    تولید ماهی قزل آلا نسبت به سال قبل ۲۵ درصد کاهش یافت
  • آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از هفته گذشته قیمت‌ها سیرصعودی داشته و پیش بینی می‌شود که این روند تا شب یلدا ادامه داشته باشد.

    او ادامه داد: صادرات یکی از دلایل افزایش قیمت قزل آلا است. با توجه به نزدیک شدن کریسمس در کشور‌های اروپایی، صادرات به اوج خود رسیده است.

    نبی زاده قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سرمزرعه را ۶۶ تا ۶۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ ۷۰ تا ۷۱ هزار تومان به دست مغازه دار می‌رسد که اتحادیه پرنده و ماهی باید نظارت دقیق داشته باشد تا ماهی با سود معقول به دست مصرف کننده برسد.

    این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت صادرات قزل آلا گفت: بنابر آمار گمرک در ۶ ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵۰۰ تن صادرات عقب است، اما هم اکنون درخواست برای صادرات قزل آلا و تخم ماهی بسیار بالاست.

    او ادامه داد: امسال تولید قزل آلا با کاهش ۳۰ تا ۳۵ هزار تنی (معادل ۲۰ تا ۲۵ درصد) نسبت به سال قبل به ۱۱۰ هزار تن رسید.

    به گفته نبی زاده، با وجود آنکه ماهی جزو کالا‌هایی نیست که همیشه در سفره مردم باشد؛ بنابراین گرانی آن منجر به حذف از سفره خانوار شده، در حالی که اگر تقاضا همانند سال گذشته بود، قیمت هر کیلو قزل آلا کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نبود.

    او ادامه داد: دولت با دست گذاشتن بر بازار مرغ به پرورش دهندگان ماهی فشار می‌آورد که این امر به بخش آبزیان خسارت می‌زند، از این رو امیدواریم دولت تمهیداتی بیندیشد تا قیمت ماهی را کاهش دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *