×
×

تولید میگوی پرورشی بوشهر امسال به ۳۸ هزار تن رسید

  • کد نوشته: 480500
  • ۲۳ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، احمد محمدی‌زاده روز سه‌شنبه ۲۳ آبان در جلسه شورای اشتغال استان بوشهر بر فراهم شدن تسهیل در امر سرمایه‌گذاری تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان است که در این راستا فرصت‌های مهمی در عرصه […]

    تولید میگوی پرورشی بوشهر امسال به ۳۸ هزار تن رسید
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، احمد محمدی‌زاده روز سه‌شنبه ۲۳ آبان در جلسه شورای اشتغال استان بوشهر بر فراهم شدن تسهیل در امر سرمایه‌گذاری تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های مهم استان ساحلی بوشهر پرورش آبزیان است که در این راستا فرصت‌های مهمی در عرصه پرورش ماهی و میگو فراهم شده است.

    وی تولید میگوی پرورشی در سال جاری را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: تولید میگو تاکنون در استان بوشهر به ۳۸ هزار تن رسیده و این درحالی است که هنوز محصول میگو ۳۰۰ استخر پرورشی دیگر برداشت نشده است.

    استاندار بوشهر بر توجه به فناوری نوین در پرورش میگو تأکید کرد و افزود: با استفاده از روش‌های نوین و پیشرفته تولید میگو در هر هکتار نسبت به روش سنتی افزایش چند برابری دارد.

    محمدی‌زاده با اشاره به اینکه اراضی پرورشی در شهرک شیلات رود شور گناوه خاطر نشان کرد: ظرفیت مهمی در منطقه رود شور برای توسعه پرورش میگو به روش نوین و متراکم فراهم است که با توسعه زیرساخت‌های شهرک رود شور ظرفیت تولید میگو افزایش می‌یابد.

    وی افزایش تولید میگوی پرورشی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تولید میگوی پرورشی با استفاده از روش‌های پیشرفته به ۱۰۰ هزار تن افزایش می‌یابد.

    استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امسال شش هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی ساحلی استان به پرورش میگو اختصاص یافت خاطر نشان کرد: در عرصه توسعه طرح‌های آبزی‌پروری، ۲ هزار هکتار به اراضی پرورش میگو استان بوشهر افزوده شده است.

    محمدی‌زاده استان بوشهر را قطب تولید میگوی پرورشی در کشور دانست و تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی در عرصه آبزی‌پروری یکی از اولویت‌های استان است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *