×
×

تولید گندم‌ مقاوم به خشکی از سوی محققان کشور

  • کد نوشته: 8550
  • ۱۲ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل، گندم‌های مقاوم به کم‌آبی با بهره وری بالا را تولید کرده و این محصول نسبت به بیماری‌های عمده مانند بیماری زنگ زرد مقاومت بالایی دارد. سیروس محفوظ، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، فعالیت اصلی این شرکت را اجرای پژوهش‌های تقاضا محور در زمینه‌های […]

    تولید گندم‌ مقاوم به خشکی از سوی محققان کشور
  • یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان اردبیل، گندم‌های مقاوم به کم‌آبی با بهره وری بالا را تولید کرده و این محصول نسبت به بیماری‌های عمده مانند بیماری زنگ زرد مقاومت بالایی دارد.

    سیروس محفوظ، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، فعالیت اصلی این شرکت را اجرای پژوهش‌های تقاضا محور در زمینه‌های به‌نژاد و به‌زراعی دانست وگفت: در این راستا طرح‌ کلان ملی اصلاح ارقام گندم مناسب شرایط کم آبیاری اراضی آبریز حوزه دریاچه ارومیه و ارقام گندم متحمل به تنش خشکی در اراضی دیم را اجرا کردیم.

    بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی با اشاره به این‌که تولیدات شرکت در مراحل اولیه تکثیر بذر هستند، یادآور شد: اگر کشت محصولاتمان توسعه یابد، به دلیل بالا بودن پتانسیل عملکرد و پایداری تولید، می‌تواند افزایش تولید این محصولات را در پی داشته باشد.

    ایسنا

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *