×
×

تولید یک میلیون تن برنج سفید در مازندران

  • کد نوشته: 481055
  • ۱۴ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، احسان عباسپور درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی ۱۴۰۱، اظهار کرد: سال زراعی ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۳۹ تن شلتوک برنج در ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد. وی با بیان اینکه ۲۳۶ هزار […]

    تولید یک میلیون تن برنج سفید در مازندران
  •  به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، احسان عباسپور درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران در سال زراعی ۱۴۰۱، اظهار کرد: سال زراعی ۱۴۰۱ یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۸۳۹ تن شلتوک برنج در ۲۱۵ هزار هکتار اراضی شالیزاری استان تولید شد.

    وی با بیان اینکه ۲۳۶ هزار و ۵۴۹ تن شلتوک ارقام پرمحصول در ۶۷ هزار و ۳۰۷ هکتار و ۸۰۱ هزار و ۶۰۳ تن شالی ارقام محلی در ۱۴۷ هزار و ۶۹۳ هکتار مزارع شالیزاری استان برداشت شد، افزود: از ۴۱ هزار و ۳۲۰ هکتار مزارع پرورش رتون استان ۹۴ هزار و ۸۸۸ تن و از ۵۸ هزار و ۸۳۲ هکتار مزارع کشت مجدد برنج ۲۱۷ هزار و ۲۶۳ تن شلتوک استحصال شد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه در کشت اول برنج، کشت مجدد و پرورش رتون ۹۹۵ هزار و ۷۴۶ هزارتن برنج سفید در مزارع شالیزاری استان تولید شد، تصریح کرد: ۱۴۰ هزار و ۹۰۴ هکتار اراضی شالیزاری استان به صورت مکانیزه نشاکاری و ۲۰۷ هزار و ۶۴ هکتار به صورت مکانیزه برداشت شد.

    عباسپور افزود: ۱۹۱ هزار و ۱۴ بهره بردار در مزارع شالیزاری استان مشغول به فعالیت هستند.

    این مسوول به مصرف ۶ هزار و ۵۷۴ تن بذر در مزارع شالیزاری استان اشاره و یادآور شد: ۴۳ هزار و ۵۸۹ تن کود ازته، ۱۹ هزار و ۱۲۲ تن کود فسفاته و ۱۹ هزار و ۵۹۰ تن کود پتاسه در شالیزارهای استان مصرف شد.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه شیمیایی با آفت ساقه‌خوار در ۱۴۷ هزار و ۹۸۸ هکتار، سایر آفات در ۱۹ هزار و ۵۹۰ هکتار، بلاست برگ در ۳۵ هزار و ۷۲۵ هکتار و بلاست خوشه در ۱۰۷ هزار و ۱۰۱ هکتار، سایر بیماری ها در ۳ هزار و ۷۱۲ هکتار و علف‌های هرز در ۲۱۴ هزار و ۸۵۱ هکتار مزارع شالیزاری استان در سال زراعی ۱۴۰۱، افزود: مبارزه غیرشیمیایی و بیولوژیک با آفت ساقه‌خوار برنج در ۶۰ هزار و ۴۵۶ هکتار شالیزار استان صورت گرفت.

    وی درباره فعالیت ماشین آلات و ادوات کشاورزی در برنجکاری استان، گفت: ۱۲ هزار و ۴۳۷ دستگاه تراکتور، ۷۵ هزار و ۳۲۹ دستگاه تیلر، ۴ هزار و ۵۶۸ دستگاه نشاکار، یک هزار و ۲۵۴ دستگاه دروگر، ۳۱۰ دستگاه خرمنکوب پشت تراکتوری، ۱۲۰ دستگاه وجین کن و ۷ هزار و ۵۶ دستگاه کمباین در شالیزارهای استان مشغول به فعالیت بودند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *