×
×

تولید ۱۸۰ تن عسل در خراسان جنوبی

  • کد نوشته: 7064
  • ۷ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • فضائلی راد مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در بحث زنبورعسل در استان تقریبا ۷۴۰ نفر زنبوردار وجود دارد و حدود هزار نفر در این حوزه شاغل هستند. او افزود: میزان تولید عسل استان سالیانه ۱۸۰ تن است که کیلویی به طور عمده […]

    تولید ۱۸۰ تن عسل در خراسان جنوبی
  • فضائلی راد مدیر امور طیور جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: در بحث زنبورعسل در استان تقریبا ۷۴۰ نفر زنبوردار وجود دارد و حدود هزار نفر در این حوزه شاغل هستند.

    او افزود: میزان تولید عسل استان سالیانه ۱۸۰ تن است که کیلویی به طور عمده بین ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

    فضائلی راد تصریح کرد: عسل استان جز بهترین عسل‌های کشور محسوب می‌شود. یکی از دلایل کیفیت این عسل میزان رطوبت پایین و وجود گیاهان منحصر به فردی، چون عناب، زرشک، آویشن، خار، یونجه و… در استان می‌باشد.

    مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: زنبونرداری در استان یکی از مشاغل بسیار خوب و درآمدزا به شمار می‌آید توصیه می‌کنم که مردم استان به این شغل روی بیاورند.

    او با اشاره به عدم توجه مسئولین امر به این حوزه افزود: حضور مداوم زنبورداران در طبیعت، وجود عسل‌های کم کیفیت و گا‌ها تقلبی در استان، نبود نظارت کافی، عدم توجه سیستم آموزشی کشوربه امر زنبورداری از جمله مشکلات این حوزه می‌باشد.

    فضائلی راد بیان کرد: یک کارخانه بسته بندی در مرکز استان وجود دارد که در حوزه بسته بندی که جزو برند‌های شناخته شده در کشور است.

    باشگاه خبر نگاران جوان

    سرویس خبری: علمی و تغذیه

    نویسنده: سارا اشتیاقی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *