×
×

تولید ۱۸۵ هزار تن قارچ خوراکی در سال جاری

  • کد نوشته: 478261
  • ۲۰ فروردین ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی در گفتگویی درباره وضعیت تولید محصول قارچ خوراکی در کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ تولید این محصول به ۱۸۵ هزار تن افزایش یابد. وی افزود: تولید قارچ خوراکی در سال گذشته به میزان ۱۸۱ هزار تن […]

    تولید ۱۸۵ هزار تن قارچ خوراکی در سال جاری
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی در گفتگویی درباره وضعیت تولید محصول قارچ خوراکی در کشور، گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ تولید این محصول به ۱۸۵ هزار تن افزایش یابد.

    وی افزود: تولید قارچ خوراکی در سال گذشته به میزان ۱۸۱ هزار تن انجام شده است.

    تقوی با اشاره به میزان صادرات قارچ خوراکی در ده ‌ماهه سال گذشته، گفت: بر اساس آمار رسمی گمرک جمهوری اسلامی ایران ۲۹۷۶ تن به ارزش ۳۵۸۵.۳ هزار دلار صادرات قارچ خوراکی بوده است.

    به گفته‌ وی، میزان صادرات این محصول در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل از آن، از نظر وزنی به میزان ۲۰۰۵ تن و از لحاظ ارزشی ۲۲۵۵.۸ هزار دلار افزایش داشته است.

    مدیرکل دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی یادآور شد: در صادرات قارچ خوراکی افزایش ۴۸.۴ درصدی رشد وزنی و ۵۸.۹ درصدی رشد ارزشی را شاهد بوده‌ایم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *