×
×

جزئیات صادرات ۴۷۰ میلیون دلاری ایران با آرد گندم

  • کد نوشته: 478607
  • ۱۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، به دنبال تغییرات اخیر در نرخ آرد و جریان پیش‌آمده در رابطه با بحث قاچاق این کالا که دولت آن را عامل افزایش اخیر  قیمت آرد و به دنبال آن نان فانتزی و ماکارونی اعلام کرده است، جریان صادرات محصولات تولیدی با آرد مورد بررسی قرار […]

    جزئیات صادرات ۴۷۰ میلیون دلاری ایران با آرد گندم
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، به دنبال تغییرات اخیر در نرخ آرد و جریان پیش‌آمده در رابطه با بحث قاچاق این کالا که دولت آن را عامل افزایش اخیر  قیمت آرد و به دنبال آن نان فانتزی و ماکارونی اعلام کرده است، جریان صادرات محصولات تولیدی با آرد مورد بررسی قرار گرفت.

    بر اساس گزارشی که از سوی لطیفی-سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا اعلام شده است، در سال ۱۴۰۰ کل محصولات تولید شده با آرد گندم که از ایران صادر شده دو میلیون و ۲۷۴ هزار و ۸۷۲ تن به ارزش ۴۷۰ میلیون و ۷۲۷ هزار و ۲۲۵ دلار بوده است.

    با توجه به اینکه کل صادرات ایران در سال گذشته ۴۸.۶ میلیارد دلار بوده است، صادرات محصولات گندمی یک درصد کل صادرات ایران بوده است.

    سهم گروه ماکارونی‌ها چقدر است؟

    از این حدود ۴۷۰ میلیون دلار صادرات گندمی، سهم گروه خمیرهای غذایی ۲۳۶هزار تن به ارزش ۸۴ میلیون دلار بوده که شامل اقلامی مانند ماکارونی و پاستا است.

    صادرات ۳.۴ میلیون دلار  آرد و ۸۶ میلیون دلاری نان

    ایران همچنین در سال گذشته  ۱۲ هزار  و ۸۰۰ تن به ارزش سه میلیون و ۴۰۰ هزار دلار صادرات آرد گندم و همچنین انواع نان با  ۹۴هزار و ۷۷۳تن به ارزش ۸۶ میلیون و ۵۵۶ هزار دلار داشته است.

    جریان صادرات شیرینی‌ها و بیسکوئیت‌ها

    شیرینی‌های بدون کاکائو ۱۱۹ هزار و ۱۱تن به ارزش ۱۱۸ میلیون ۱۰ هزار ۴۰۱ دلار، انواع بیسکوئیت ۱۳۰ هزار و ۵۹۰ تن به ارزش ۸۸ میلیون دلار و  انواع ویفر ۳۹ هزار تن به ارزش ۴۱میلیون دلار صادر شده است.

    دیگر اقلام تولیدی با آرد گندم  شامل انواع مخمرها ۲۴هزار تن به ارزش ۳۲میلیون دلار، فرآورده های تعذیه کودکان ۲۸۰۰ تن به ارزش هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار، فرآورده‌های غلات ۲۴۰۰ تن به ارزش چهار میلیون دلار  و انواع گز و سوهان با ۲۱۳۰ تن به ارزش سه میلیون و ۳۰۰هزار دلاراست.

    سهم عمده نشاسته گندم

    همچنین در صادرات انجام شده، انواع نشاسته گندم ۱۰ هزار  و ۲۰۰تن به ارزش دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار، عمده‌ترین کالاهای صادراتی هستند که در تولید آن از آرد گندم استفاده شده است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *