×
×

جزئیات صادرات ۵۷۰ اصله نخل از کشور/ قاچاق درکار نبود

  • کد نوشته: 476207
  • ۸ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • محسن رشیدفرخی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۵۷۰ اصله یا نفر نخل در حال خروج از کشور بوده است، گفت: این نخل‌ها به مقصد کشور قطر صادر شده اما به دلیل خدشه دار بودن پروانه‌های گمرکی برگشت داده شده است. وی درباره اینکه آیا این پروانه‌ها جعلی بوده است؟، افزود: براساس آنچه که ما شنیدیم پروانه‌های مذکور دچار خط […]

    جزئیات صادرات ۵۷۰ اصله نخل از کشور/ قاچاق درکار نبود
  • محسن رشیدفرخی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود ۵۷۰ اصله یا نفر نخل در حال خروج از کشور بوده است، گفت: این نخل‌ها به مقصد کشور قطر صادر شده اما به دلیل خدشه دار بودن پروانه‌های گمرکی برگشت داده شده است.

    وی درباره اینکه آیا این پروانه‌ها جعلی بوده است؟، افزود: براساس آنچه که ما شنیدیم پروانه‌های مذکور دچار خط خوردگی بوده است.

    رشیدفرخی ارزش نخل‌های مذکور را بیش از ۲۰۰ هزار دلار اعلام کرد و گفت: ما برگشت خوردن این نخل‌ها را به فال نیک می‌گیریم چرا که اولاً مشخص شد این اتفاق واقعاً افتاده و شایعه نیست همچنین بعد از این افراد کمتر جرأت می‌کنند چنین اقداماتی را انجام دهند.

    وی مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه اتفاق مذکور قاچاق بوده است را رد کرد و افزود: به نظر بنده وقتی که این نخل‌ها وارد گمرک قطر شده، به معنای آن است که از مبادی رسمی رفته و قاچاقی در کار نبوده است.

    رشید فرخی صادرات نخل از کشور را اتفاقی بسیار خطرناک خواند و گفت: به همین جهت ما روی این مساله حساسیت زیادی داریم، البته عده‌ای می‌گویند نخل‌های مذکور مثمر نبوده اما حتی اگر مثمر هم نبوده باشند، این اتفاق برای کشور و محیط زیست آن بسیار خطرناک است.

    وی همچنین درباره اینکه عده‌ای عنوان کرده‌اند قرار بوده جایگزینی برای این نخل‌ها اتفاق بیفتد، اضافه کرد: چه کسی این جایگزینی را تضمین می‌کند؟ آیا نظارتی وجود دارد؟

    رشید فرخی صادرات نخل‌ها به دلیل کم آبی و خشکسالی را نیز نادرست عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد به این دلیل صادرات انجام دهیم نصف کشور باید صادر شود، خشکسالی و بی آبی را باید مدیریت کرد و راهکار درست برای حل آن ارائه داد.

    وی تاکید کرد که روز ۱۰ آذر ماه جاری در بوشهر میز عالی خرما با حضور معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار و این مساله بررسی می‌شود.

    رشید فرخی گفت: ما در این جلسه حساسیت‌ها و بحث‌های خود را مطرح و مساله را به طور جد پیگیری می‌کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *