×
×

جهان در نقطه اوج قیمت‌های بالاست

  • کد نوشته: 479321
  • ۶ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) هشدار داده است که جهان در نقطه اوج سقوط به دوره تورم ناپایدار است که در آن قیمت‌های فزاینده تعبیه شده و کنترل آن دشوار است. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بانک تسویه حساب‌های بین المللی در گزارش اقتصادی سالانه خود […]

    جهان در نقطه اوج قیمت‌های بالاست
  • بانک تسویه حساب‌های بین المللی (BIS) هشدار داده است که جهان در نقطه اوج سقوط به دوره تورم ناپایدار است که در آن قیمت‌های فزاینده تعبیه شده و کنترل آن دشوار است.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، بانک تسویه حساب‌های بین المللی در گزارش اقتصادی سالانه خود اعلام کرد که اقتصادهای پیشرو با ورود به دنیایی مواجه شده‌اند که در آن قیمت‌های فزاینده تعبیه شده و کنترل آن دشوار است. این بانک از بانک‌های مرکزی خواست تا تلاش‌ها را برای مقابله با افزایش قیمت‌ها و در عین حال محدود کردن تاثیر آن بر رشد افزایش دهند.

    آگوستین کارستنز، مدیر کل BIS، گفت: کلید بانک‌های مرکزی این است که قبل از اینکه تورم ریشه‌دار شود، سریع و قاطعانه عمل کنند. بانک‌های مرکزی در سراسر جهان، از جمله در بریتانیا و ایالات‌متحده، سال گذشته امیدوار بودند که افزایش تورم گذرا باشد اما افزایش شدید قیمت‌ها همچنان ادامه دارد و سیاست‌گذاران پولی را مجبور به افزایش سریع نرخ بهره کرده است.

    بر اساس گزارش بیز، بانک انگلستان نسبت به خطر مارپیچ قیمت دستمزد هشدار داده است زیرا کارگران برای تعقیب تورم برای افزایش دستمزد تلاش می‌کنند و به نوبه خود بر هزینه‌های پیش روی مشاغل می‌افزاید اما این موسسه هشدار داد که بانک‌های مرکزی باید مراقب باشند که به اصطلاح «فرود نرم» را هدف قرار دهند که در آن اقتصاد کند شده و تورم بدون ایجاد رکود کنترل شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *