×
×

“جهش تولید” در گرو رفع موانع تولید است

  • کد نوشته: 7622
  • ۲۱ فروردین ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • سعید سلطانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اگر موانعی که بر سر راه تولید و تولیدکنندگان است برطرف شود جهش تولید اتفاق می افتد، گفت: ستادهایی برای رفع این موانع نیز تشکیل می شوند ولی این ستادها بیشتر جنبه تشریفاتی دارند. وی با تاکید براینکه بایستی شرایط برای جهش تولید فراهم شود، گفت: دامداران ما بعد […]

    “جهش تولید” در گرو رفع موانع تولید است
  • سعید سلطانی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه اگر موانعی که بر سر راه تولید و تولیدکنندگان است برطرف شود جهش تولید اتفاق می افتد، گفت: ستادهایی برای رفع این موانع نیز تشکیل می شوند ولی این ستادها بیشتر جنبه تشریفاتی دارند.

    وی با تاکید براینکه بایستی شرایط برای جهش تولید فراهم شود، گفت: دامداران ما بعد از انقلاب کار بزرگی کردند. کشوری که با ۳۶ میلیون جمعیت ۸۰ درصد لبنیاتش را از خارج از کشور تامین می کرد امروزه  به جایی رسیده که همین دامداران نیاز لبنیات حدود ۸۰ میلیون جمعیت را تامین می کنند و شرایط برای صادرات بیش از یک میلیون تن از این محصولات به ۲۴ کشور  را فراهم کردند.

    مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در ادامه به برخی از موانعی که بر سر دامداران و تولید کنندگان در این بخش وجود دارد نیز اشاره کرد وگفت: یکی ازاین موانع، مشکلات بانکی است. تولیدکنندگان برای رونق تولید از بانک تسهیلات دریافت می کنند ولی بانک ها با آنها همکاری نمی کنند و تولیدکنندگان به جای اینکه به تولید و رونق تولیدات فکر کنند باید همواره نگران توقیف اموالشان باشند.

    وی اضافه کرد: یکی دیگر از این مشکلات تهیه نهاده های دامی است. نهاده های دامی باید در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد ولی اکثر منافع واردات آن در اختیار دلالان و واسطه ها است و از آن طرف بعضا دامداران باید با مبالغ بیشتر برای خرید نهاده های دامی مورد نیاز خود اقدام کنند.

    سلطانی با اشاره به اینکه برخی از مشکلات به دلیل اجرای ناقص قانون است، گفت: تولید کننده باید در هر شرایطی فقط به تولید فکر کند و نباید دغدغه دیگری داشته باشد. بایستی از تولید حمایت کرد و آن را در بلند مدت دید.

    مدیرعامل اتحادیه دامداران کشور در ادامه گفت:از طرفی باید شرایط صادرات را فراهم کرد و مشوق هایی نیز برای آن در نظر گرفت. البته باید ابتدا بازارهای داخلی تامین شود و سپس صادرات انجام شود. صادرات بایستی تا جایی که بازار داخل را خراب نکند، آزاد باشد. همچنین باید در تصمیم گیری ها نظر تولیدکننده هم لحاظ شود ولی متاسفانه افرادی که تصمیم می گیرند شناخت کافی از مسائل تخصصی آن حوزه ندارند.

    ایسنا

    سرویس خبری: دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *