×
×

خبرنگار؛ چشم بیدار جامعه

  • کد نوشته: 5338
  • ۱۹ مرداد ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • عرصه تولید و اقتصاد، امروز بیش از هر زمان دیگری و مانند حوزه‌های دیگر اعم‌ از خدمات، دانش، فرهنگ، جامعه و غیره، متاثر از رسانه‌ها و پنجره‌هایی است که آن‌ها درباره محصول، خدمت یا هر پدیده‌ای به روی مخاطبان خود می‌گشایند و مشتریان بالقوه و بالفعل برای رفع نیاز خود و چرخیدن چرخ تولید، وارد […]

    خبرنگار؛ چشم بیدار جامعه
  • عرصه تولید و اقتصاد، امروز بیش از هر زمان دیگری و مانند حوزه‌های دیگر اعم‌ از خدمات، دانش، فرهنگ، جامعه و غیره، متاثر از رسانه‌ها و پنجره‌هایی است که آن‌ها درباره محصول، خدمت یا هر پدیده‌ای به روی مخاطبان خود می‌گشایند و مشتریان بالقوه و بالفعل برای رفع نیاز خود و چرخیدن چرخ تولید، وارد چرخه انتخاب و خرید می‌شوند.

    سرعت انتقال داده به مخاطبان با وجود ده‌ها رسانه اجتماعی، رسانه‌های برخط اعم‌ از خبرگزاری‌ها و وبسایت‌های خبری، رسانه‌های مکتوب از روزنامه و هفته‌نامه و ماهنامه گرفته تا نشریات تخصصی و البته رسانه‌های دیداری و شنیداری در اندازه‌های داخلی تا انواع بزرگ و جهانی آن، قابل اندازه گیری نیست.  در بین این رسانه‌های گوناگون با کارکردهای آنی و سرعت لحظه‌ای، یک عنصر کلیدی، موثر، سازنده و خلاق وجود دارد و آن سرمایه انسانی رسانه است؛ خبرنگار، دبیر، سردبیر و یادداشت‌نویسان وغیره،،  در فرم دهی به این رسانه‌ها، نقش اصلی را بازی می‌کنند. بیشتر آنان متعهدانه و باورمند، نقاط مثبت و منفی را بیان کرده و تلاش می‌کنند، پل ارتباطی میان جامعه و مسئولان و بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش کلیدی اقتصاد و تولید باشند.

    برای نگارنده به عنوان فردی که در طول سال‌ها حضور در میدان کارآفرینی، همواره ارتباط سازنده‌ای با خبرنگاران و مسئولان ساعی رسانه‌ها داشته‌ام، درک اهمیت تعامل دوسویه تولیدگران و خبرنگاران، امری تجربه شده و اثربخش است. در این سال‌ها بارها کاستی‌ها و مشکلات پیش رو با همراهی صاحبان قلم و اندیشه، رسانه‌ای شد و بخش‌هایی از آن به مدد همین حضور آگاهانه، از سر راه تولید و فضای کسب و کار برداشته شد.

    سال روز شهادت خبرنگار مسئول و دغدغه‌مند شهید صارمی، فرصتی است که همه ایران به احترام اصحاب متعهد و معتقد رسانه، بایستند و ضمن تمجید و قدردانی از فعالیت‌های آگاهی بخش آنان، تداوم همراهی و همدلی آنان با همه بخش‌های کشور را خواستار شوند.

    صمیمانه این روز را تبریک گفته و خود را همراه کوچک خبرنگاران و رسانه‌ها برای ساختن ایرانی توسعه‌یافته و در شان‌ملت بزرگ ایران می‌دانم. ۱۷‌مرداد، روز خبرنگار، روز گام نهادن در وادی آگاهی ونیک اندیشی خجسته باد. از ایزد منان برای همه‌ی مجاهدان و تلاشگران این عرصه توفیق، تداوم هدایت، سرافزاری و سربلندی تمنا دارم.

    سرویس خبری :اهم اخبار

    گروه صنعتی پژوهشی زر

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *