×
×

خبری از هجوم ملخ صحرایی نیست

  • کد نوشته: 480417
  • ۱۶ آبان ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سعید معین گفت: بنابر پیش بینی های فائو در مرکز بین المللی ملخ که در منطقه شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان قرار دارد، شرایط ترسالی نداریم. به گفته او، با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش منابع غذایی، جمعیت […]

    خبری از هجوم ملخ صحرایی نیست
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرنگاران جوان، سعید معین گفت: بنابر پیش بینی های فائو در مرکز بین المللی ملخ که در منطقه شرق آفریقا و شبه جزیره عربستان قرار دارد، شرایط ترسالی نداریم.

    به گفته او، با مساعد شدن شرایط جوی و افزایش منابع غذایی، جمعیت ملخ بالا می رود و از حالت انفرادی به مهاجر حرکت می کند، اما تاکنون چنین شرایطی نداشتیم.

    معین می گوید: بنابر پیش بینی های اقلیمی فصل پاییز نسبتا خشک و دمای ۱ تا ۱.۵ درجه بالاتر از نرمال خواهیم داشت. همچنین اکثر کشورهای خاورمیانه این شرایط دارند.

    مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفط نباتات گفت: با توجه به شرایط بارش های کمتر از نرمال و دمای بالاتر از نرمال پیش بینی می شود که امسال همانند سال قبل خبری از هجوم ملخ صحرایی نیست.

    بهمن سال ۹۶ نخستین بار حمله ملخ صحرایی به کشور بعد از گذشت ۵۰ سال به کشور انجام شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *