×
×

خرید تضمینی ۷.۵ میلیون تن گندم در ۳۱ استان کشور/ ۵۰ درصد پول گندمکاران پرداخت شد

  • کد نوشته: 2885
  • ۸ مرداد ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • سید مؤمن نیافر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد‌ آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون حدود ۷.۵ میلیون تن گندم از ۳۱ استان کشور خریداری شده و در اوج خرید گندم مناطق سردسیر هستیم. وی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را مربوط به استان خوزستان با […]

  • سید مؤمن نیافر در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس، در مورد‌ آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: از ابتدای فصل برداشت تا کنون حدود ۷.۵ میلیون تن گندم از ۳۱ استان کشور خریداری شده و در اوج خرید گندم مناطق سردسیر هستیم.

    وی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را مربوط به استان خوزستان با یک میلیون و ۱۳۶ هزار تن، گلستان با ۹۵۰ هزار تن و استان فارس با ۶۵۰ هزار تن عنوان کرد و گفت: البته خرید تضمینی از استان فارس همچنان ادامه دارد که به این رقم اضافه خواهد شد.

    مدیرکل خرید داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه اکنون بیشترین حجم خرید تضمینی گندم مربوط به استان کردستان، مناطق شمالی کرمانشاه، خراسان شمالی، آذربایجان غربی و شرقی، همدان و زنجان است، خاطرنشان کرد: افرادی که تا پایان تیرماه گندم خود را تحویل مراکز خرید داده‌اند، ۵۰ درصد بهای گندم خود را دریافت کرده‌اند و پیش‌بینی ما این است که امسال مانند سال گذشته ۹ میلیون تن گندم به روش خرید تضمینی داشته باشیم.

    وی در مورد نحوه پرداخت بهای گندم و آخرین زمان تسویه حساب با گندمکاران هم این‌گونه توضیح داد: طبق قول آقای نوبخت رئیس ازمان برنامه و بودجه تمام مطالبات گندمکاران تا آبانماه تسویه می‌شود، اما این بدان معنا نیست که تا آن زمان ریالی پرداخت نکنیم، بلکه پرداخت‌ها به مرور انجام می‌شود.

    نیافر این را هم گفت که روش تأمین اعتبار از طریق چند بانک عامل، خزانه دولت و نقدینگی خود شرکت بازرگانی دولتی است.

    به گزارش فارس، طی دو سال گذشته تسویه مطالبات گندمکاران به دلیل کمبود بودجه در دولت با تأخیر انجام شد تا حدی که دولت مجبور شد برای تسویه و پرداخت بدهی خود به گندمکاران دست به انتشار اوراق سلف موازی بزند.

     

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *