×
×

خرید شیرخام از دامداران کاهش یافت

  • کد نوشته: 7755
  • ۵ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی در نابه سامانی به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به کمبود شدید ذرت، جو و کنجاله سویا دامداران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. وی افزود: […]

    خرید شیرخام از دامداران کاهش یافت
  • سعید سلطانی مدیر عامل اتحادیه دامداران کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی در نابه سامانی به سر می‌برد، اظهار کرد: با توجه به کمبود شدید ذرت، جو و کنجاله سویا دامداران با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند.

    وی افزود: در حال حاضر دامداران به دلیل کمبود نهاده‌های دامی ناچارند با قیمت بالاتر از طریق دلالان اقدام به خرید کنند.

    سلطانی با انتقاد از این مسئله که جو، سبوس، کنجاله سویا و ذرت با نرخ مصوب در اختیار دامداران قرار نمی‌گیرد، بیان کرد: با وجود آنکه کاه، یونجه وذرت علوفه‌ای ۵۰ درصد نهاده مورد نیاز دامداران را تشکیل می‌دهد، قیمت آن به شدت در بازار افزایش یافته است به طوریکه قیمت هر کیلو کاه از ۴۴۰ به یک هزار و ۵۰۰ تومان، یونجه بیش از ۳ هزار تومان و ذرت علوفه‌ای ۷۰۰ تومان رسیده است.

    این مقام مسئول قیمت تمام شده هر کیلو شیرخام را ۲ هزار و ۷۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: این در حالی است که هر کیلو شیرخام با نرخ ۲ هزار و ۴۰۰ تومان از دامداران خریداری می‌شود.

    وی ادامه داد: با گسترش ویروس کرونا، کارخانه‌های لبنی ضمن کاهش میزان خرید، پول دامداران را با مدت زمان ۲ تا ۳ ماه پرداخت می‌کنند و از طرفی به سبب کاهش میزان خرید مجبورند چربی شیر را بگیرند و آن را دور بریزند که این امر تاثیر منفی بر تولید دارد.

    مدیر عامل اتحادیه دامداران ادامه داد: سال گذشته ۱۱ میلیون تن شیرخام در کشور تولید شد که امسال بر آورد می‌شود تا پایان سال تولید به ۱۱.۵ میلیون تن برسد.

    وی در پایان با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر در تولید جو و گندم تاثیر مثبتی داشته است، تصریح کرد: با توجه به شرایط مساعد بارندگی و وضعیت مناسب زایش دام سبک و احتمال دوقلوزایی در صورت رفع کمبود نهاده دامی سال خوبی را پیش رو خواهیم داشت.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *