×
×

خرید گندم از روسیه ۵۴.۵ درصد کاهش یافت

  • کد نوشته: 481010
  • ۱۲ دی ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، مقایسه فروش گندم روسیه به ۵ خریدار بزرگ این کشور در دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی حاکی از افت و خیز بسیار در صادرات گندم روسیه دارد. ترکیه، مصر، ایران، عربستان و الجزایر ۵ خریدار بزرگ گندم این کشور بودند. […]

    خرید گندم از روسیه ۵۴.۵ درصد کاهش یافت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، مقایسه فروش گندم روسیه به ۵ خریدار بزرگ این کشور در دو سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی حاکی از افت و خیز بسیار در صادرات گندم روسیه دارد. ترکیه، مصر، ایران، عربستان و الجزایر ۵ خریدار بزرگ گندم این کشور بودند. بر اساس آمارهای منتشر شده ترکیه در سال ۲۰۲۱، ۴.۲ میلیون تن گندم از روسیه وارد کرد که این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۴ تن رسید. این امر کاهش واردات ۵.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

    مصر دومین خریدار بزرگ گندم روسیه بود. این کشور برعکس ترکیه در سال ۲۰۲۱ معادل ۳.۱ میلیون تن گندم از روسیه وارد کرده بود که با رشد ۱۲.۶ درصدی این عدد امسال (۲۰۲۲) به ۳.۵ میلیون تن رسید.

    سومین رتبه دار واردات گندم از روسیه به ایران می‌رسد. سال گذشته ایران از روسیه ۳.۹ میلیون تن گندم خریداری کرد که این عدد با افت ۵۴.۵ درصدی به ۱.۸ میلیون تن رسید.

    عربستان چهارمین کشور واردکننده گندم روسیه بود که امسال با رشدی معادل ۱۱۹.۲ درصدی ۱.۵ میلیون تن گندم روسی وارد کرده است. این عدد در سال گذشته میلادی معادل ۰.۷ میلیون تن بوده است.

    آخرین مشتری بازار گندم روسیه، الجزایر است. این کشور در سال ۲۰۲۱، ۰.۳ میلیون تن گندم وارد کرده بود که با رشد ۲۷۰.۳ درصدی به رقم در سل جاری میلادی به یک میلیون تن رسید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *