×
×

خرید ۵۰ هزار تن برگ سبز چای بهاره از چایکاران

  • کد نوشته: 478991
  • ۱۰ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» افزود: از این میزان برگ سبز چای در چین اول نزدیک به ۴۴ هزار و ۷۱۰ تن برگ سبز معادل ۹۰ درصد درجه یک و چهار هزارو ۷۳۷ تن معادل ۱۰ درصد برگ سبز چای درجه دو […]

    خرید ۵۰ هزار تن برگ سبز چای بهاره از چایکاران
  • به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز)  به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، «حبیب جهانساز» افزود: از این میزان برگ سبز چای در چین اول نزدیک به ۴۴ هزار و ۷۱۰ تن برگ سبز معادل ۹۰ درصد درجه یک و چهار هزارو ۷۳۷ تن معادل ۱۰ درصد برگ سبز چای درجه دو خریداری شده است.

    رییس سازمان چای شمال کشور اظهار داشت: تاکنون ۱۹۰ میلیارد تومان معادل ۴۲.۳ درصد از مطالبات چایکاران توسط کارخانجات فرآوری چای پرداخت شده است.

    وی سهم کارخانجات برای خرید برگ سبز چای را ۷۵ درصد و سهم دولت را ۲۵ درصد عنوان و تصریح کرد: دولت سهم خود را برای خرید برگ سبز چای از هفته آینده پرداخت می‌کند.

    ۱۱ هزار و ۱۲۶ تن چای خشک استحصالی

    رییس سازمان چای شمال کشور میزان استحصال چای خشک از ۴۹ هزار و ۴۴۷ تن برگ سبز چای خریداری شده را ۱۱ هزار و ۱۲۶ تن عنوان کرد و گفت: برآوردها نشان می‌دهد که امسال ۱۴۰ هزار تن برگ سبز چای تولید شود.

    وی ادامه داد: در صورت شرایط نرمال آب‌وهوایی، با توجه به عملیات بهزراعی و اصلاح باغات چای در سال گذشته، امسال نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به پنج هزار تن افزایش تولید برگ سبز چای داشته باشیم.

    جهانساز خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای در کشور تولید شد.

    وی با بیان این که چین نخست برگ سبز چای تقریباً تمام شده است، گفت: چین دوم بهاره از ۲۵ تا ۲۶ خرداد آغاز خواهد شد.

    جهانساز اظهار داشت: امسال برگ سبز چای تولیدی و همچنین چای خشک استحصالی نسبت به سال گذشته از کیفیت بیشتری برخوردار است به‌طوری‌که ۹۰ درصد برگ سبز چای برداشت شده، درجه یک بوده است.

    وی علت افزایش کیفیت برگ سبز چای و چای خشک استحصالی را تلاش چایکاران در اصلاح و نوسازی باغات و تجهیز کارخانجات فرآوری دانست.

    رییس سازمان چای کشور با اشاره به این که سال گذشته هفت کارخانه به چرخه تولید برگشته است، اکنون ۱۷۱ کارخانه چای فعال داریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *