×
×

خوداتکایی تا ۱۴۰۳ در تولید پنبه/ تامین ۲.۵ برابری بذر دلینته پنبه با نصف قیمت

  • کد نوشته: 479078
  • ۱۸ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه طرح پنبه تا سال ۱۴۰۳ به خوداتکایی در تولید محصول پنبه خواهیم رسید.  مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: میزان سطح کشت در مقایسه با مدت‌زمان مشابه افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به […]

    خوداتکایی تا ۱۴۰۳ در تولید پنبه/ تامین ۲.۵ برابری بذر دلینته پنبه با نصف قیمت
  • مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی گفت: بر اساس برنامه طرح پنبه تا سال ۱۴۰۳ به خوداتکایی در تولید محصول پنبه خواهیم رسید.

     مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: میزان سطح کشت در مقایسه با مدت‌زمان مشابه افزایش ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایرنا ، «ابراهیم هزارجریبی » با اشاره به برنامه کشت سال جاری در سطح ۱۱۰ هزار هکتار، افزود: تاکنون کشت پنبه در سطحی بالغ‌ بر ۸۵ هزار هکتار انجام ‌شده و کشت این محصول تا اوایل تیرماه ادامه دارد.

    وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به برنامه هدف‌گذاری شده امسال تا اوایل تیرماه، یادآور شد: از این مقدار افزایش سطح زیر کشت و افزایش عملکرد ۳۰۰ هزار تن وش پنبه برداشت خواهد شد.

    به گفته هزارجریبی، از حدود ۳۰۰ هزار تن وش پنبه ۱۰۰ هزار تن پنبه تأمین خواهد شد.

    مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که نیاز کشور حدود ۱۵۰ هزار تن پنبه است، تصریح کرد: در سال گذشته ۲۵۰ هزار تن وش برداشت که در نهایت حدود ۷۰ هزار تن پنبه در کشور تأمین شد.

    وی افزود: بر اساس برنامه طرح پنبه تا سال ۱۴۰۳ به خوداتکایی در تولید محصول پنبه خواهیم رسید.

    هزارجریبی با بیان اینکه برای طرح پنبه سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته‌شده است، افزود: امسال به دلیل اختصاص یارانه بذر، بذور داخلی با نصف قیمت در بین کشاورزان توزیع شد.

    مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که امسال همه بذرهای داخلی با سموم قارچ‌کش ضدعفونی شدند، افزود: امسال بذر دلینته پنبه حدود ۲.۵ برابر نسبت به سال گذشته تأمین و ضدعفونی شد و با نصف قیمت تحویل کشاورزان شد.

    هزارجریبی ادامه داد: در کنار بذرهای داخلی بذرهای وارداتی نیز به‌اندازه کافی تأمین و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

    مجری طرح پنبه وزارت جهاد کشاورزی در خصوص تشویق کشاورزان برای کشت پنبه، افزود: در کشت پنبه حدود ۱۵ هزار هکتار افزایش سطح زیر کشت داشتیم و برای این منظور برای کشاورزانی که نخستین بار پنبه کشت کردند یارانه تولید اختصاص می‌یابد که در زمان برداشت یارانه تولید تعلق می‌گیرد.

    وی در مورد برنامه کشت قراردادی این محصول، گفت: برنامه کشاورزی قراردادی پنبه در دستور کار است و تاکنون ۳۰ هزار هکتار به‌صورت کشاورزی قراردادی توسط مجریان بخش خصوصی از جمله انجمن صنایع نساجی، کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی و فعالان عرضه پنبه انجام‌ شده است.

    هزارجریبی یادآور شد: بر اساس مصوبه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی مقرر شده برای تأمین کمباین پنبه و تجهیز و نوسازی کارخانجات پنبه‌پاک‌کنی و همچنین تجهیز و نوسازی کارخانجات بذر پنبه تسهیلات یارانه دار از منابع در اختیار وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شود.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *