×
×

خودنمایی ۵۵برند چای گیلان در بازارها

  • کد نوشته: 4163
  • ۳۰ دی ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • به گزارش ایسنا، جبیب جهانساز با بیان اینکه تعداد کارخانه های فعال چای سازی از ۷۸ واحد پیش از انقلاب به ۱۵۱ کارخانه فعال و مجهز رسیده است،گفت: تا پیش از انقلاب ۱۰ برند چای در گیلان وجود داشت اما در حال حاضر ۵۵ برند معتبر چای گیلان در بازارها خودنمایی می‌کند. وی افزود: گیلان […]

  • به گزارش ایسنا، جبیب جهانساز با بیان اینکه تعداد کارخانه های فعال چای سازی از ۷۸ واحد پیش از انقلاب به ۱۵۱ کارخانه فعال و مجهز رسیده است،گفت: تا پیش از انقلاب ۱۰ برند چای در گیلان وجود داشت اما در حال حاضر ۵۵ برند معتبر چای گیلان در بازارها خودنمایی می‌کند.

    وی افزود: گیلان همچنان با داشتن ۲۵ هزار هکتار باغ چای، تولید سالانه ۱۱۲ هزار تن برگ سبز چای و ۲۵ هزار تن چای خشک همچنان در جایگاه نخست تولید این گیاه همیشه بهار قرار گرفته است.

    رییس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تا ۴۰ سال پیش ۱۳ هزار و ۳۷۰ تن برگ سبز چای از باغ های چای گیلان برداشت می‌شد، ادامه داد: به علت مخلوط شدن چای ایرانی و خارجی آمار مشخصی از میزان تولید چای خشک در آن زمان وجود ندارد.  
    جهانساز با بیان اینکه تاپیش از پیروزی انقلاب هیچ گونه صادرات چای ثبت نشده است،ادامه داد: در حال حاضر سالانه ۱۴ هزار تن چای خشک از گیلان به ۳۴ کشور اروپایی و آسیایی صادر می‌شود.

    وی با بیان اینکه تعداد کارخانه های فعال چای سازی از ۷۸ واحد پیش از انقلاب به ۱۵۱ کارخانه فعال و مجهز رسیده است،خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب ۱۰ برند چای در گیلان وجود داشت اما در حال حاضر ۵۵ برند معتبر چای گیلان در بازارها خودنمایی می‌کند.

    جهانساز تصریح کرد: تا ۴۰ سال پیش چای ارگانیک در گیلان تولید نمی‌شد اما امروز در حدود ۱۰۰هکتار باغ چای گیلان، محصول ارگانیک چای تولید می‌شود.

    وی شبکه آبیاری بارانی در باغ های چای از ۲۰۰ هکتار در قبل از انقلاب به هزار هکتار باغ توسعه یافته و همچنین برداشت و عملیات به‌زراعی چای بصورت ماشینی از نسبت صفر در سال ۵۷ به ۹۰ درصد در شرایط کنونی رسیده است.

    ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *