×
×

خیز واردکنندگان برای واردات یک مکمل غذایی دام و طیور

  • کد نوشته: 476590
  • ۲۳ آذر ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، محسن سعیدیان دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور در نشستی خبری با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات مکمل غذایی دام و طیور فسفات کلسیم در سال ۹۸ باعث شد که کارخانجات تولید کننده این محصول، رونق […]

    خیز واردکنندگان برای واردات یک مکمل غذایی دام و طیور
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از خبرگزاری مهر، محسن سعیدیان دبیرانجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات کشور در نشستی خبری با اشاره به اینکه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات مکمل غذایی دام و طیور فسفات کلسیم در سال ۹۸ باعث شد که کارخانجات تولید کننده این محصول، رونق بگیرد، اظهار داشت: این اتفاق منجر به آن شد که از ۷۲۰ میلیارد تومان رانتی که از این محل به جیب عده ای خاص می رفت، جلوگیری شود.

    وی افزود: بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از واردات این کالا، هیچ مشکلی در تولید آن به وجود نیامد و تمام نیاز داخل که حدود ۲۰۰ هزار تن است در کشور تولید شد. ضمن اینکه ظرفیت تولید این محصول در کشور ۴۰۰ هزار تن است.

    سعیدیان، دی و مونوکلسیم فسفات را ماده ای ضروری برای دام و طیور دانست و گفت: این محصول دو درصد نیاز خوراک دام و طیور را تشکیل می دهد و بسیار برای سلامت آنها ضروری است.

    این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه اخیراً دو شرکت تأمین کننده اسیدفسفریک که ماده اولیه این مکمل غذایی است، تعطیل شده اند، تأکید کرد: بنابراین تولید مکمل ما نیز دچار اختلال شده و در دو ماه گذشته شرکت ما از ذخایر خود به کارخانه ها ماده اولیه اسید فسفریک داده اما در حال حاضر ذخایر نیز رو به اتمام است.

    دبیر انجمن تولید کنندگان دی و مونوکلسیم فسفات تصریح کرد: اگر دولت به فکر تأمین ماده اولیه برای کارخانه های دی و مونوکلسیم فسفات نباشد، هشدار می دهیم که نه تنها این محصول در داخل گران می شود بلکه وارد کننده هایی که در سال ۹۸ با دشواری زیاد آنها را کنار گذاشتیم، واردات را از سر می گیرند که این به نفع کشور نیست.

    سعیدیان با اشاره به اینکه وارد کنندگان در طی روزهای اخیر با مراجعه به دستگاه های مربوطه از جمله وزارت جهاد کشاورزی به دنبال اخذ مجوز برای واردات هستند، گفت: اگر این اتفاق رخ بدهد، کارخانه های داخل تعطیل می شود.

    وی افزود: پیشنهاد اول این است که دولت از شرکت های پتروشیمی حمایت و ماده اولیه تولید این مکمل را در اختیار کارخانه ها قرار دهد. یا اینکه به جای واردات ماده نهایی، ماده اولیه آن که همان اسید فسفریک است، وارد شود و خود انجمن این کار را انجام دهد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *