×
×

درپی احتکار نهاده و تخم مرغ فعلا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی است

  • کد نوشته: 476795
  • ۶ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مطرح شدن مباحثی از سوی برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به این شد که تعدادی از واردکنندگان از عرضه نهاده‌های دامی به بازار خودداری کنند، گفت: زمانی که مباحثی مبنی بر حذف یارانه و گرانی محصول نهایی مطرح […]

    درپی احتکار نهاده و تخم مرغ فعلا حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتفی است
  • ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مطرح شدن مباحثی از سوی برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس درباره احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منجر به این شد که تعدادی از واردکنندگان از عرضه نهاده‌های دامی به بازار خودداری کنند، گفت: زمانی که مباحثی مبنی بر حذف یارانه و گرانی محصول نهایی مطرح می‌شود طبیعی است که چنین اتفاقاتی رخ دهد.

    این فعال صنفی ادامه داد: همچنین برخی تولیدکنندگان از عرضه تخم مرغ به بازار خودداری می‌کردند چرا که احتمال می‌دادند قیمت آن افزایش یابد.

    نبی پور ضمن انتقاد از چنین اقداماتی گفت: مگر چقدر می‌توان این محصولات را انبار کرد و به بازار عرضه نکرد، بعد از مدتی چاره‌ای جز عرضه آنها به بازار وجود ندارد و زمانی هم که عرضه زیاد شود قیمت متعادل می‌شود.

    وی تصریح کرد: با این حال امروز معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده که نهاده‌های دامی در دی ماه نیز با ارز ۴۲۰۰ تومانی در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد و حذف این ارز فعلاً منتفی است.

    این فعال صنفی از اظهار نظر کارشناسان و نمایندگان مجلس در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: باید وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر در این حوزه ابراز نظر کند و بگوید که چه زمانی قرار است چنین اتفاقی رخ دهد تا تکلیف تجار، تولیدکننده و مصرف کننده مشخص شود. اظهار نظرات کارشناسی نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه به شایعات دامن می‌زند و منجر به آشفتگی و نابسامانی بازار خواهد شد.

    نبی پور با تاکید بر اینکه چنین اقدامی نیاز به یک بسترسازی جدی دارد و چنین بستری الان فراهم نیست، اضافه کرد: غذای مردم مانند بنزین نیست که قیمت آن یک تا دو هزار تومان افزایش یابد و مدتی بعد همه چیز متعادل شود، وقتی قرار است قیمت مواد غذایی چند برابر شود باید زیرساخت‌ها به درستی فراهم شود و نمی‌توان با آن شوخی کرد همچنین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان ۵ برابر می‌شود باید شرایطی باشد که تولیدکننده بتواند آن را فراهم کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *