×
×

در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با تولید هستیم

  • کد نوشته: 6847
  • ۲۶ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • شاهرخ رمضان نژاد در جلسه ستاد توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای لرستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶۰ هزار دانش‌آموخته رشته کشاورزی در گرایش رشته‌های مختلف از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عضو سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی هستند. وی اضافه کرد: همچنین ۴ تا ۵ هزار نفر به‌صورت اختصاصی […]

    در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با تولید هستیم
  • شاهرخ رمضان نژاد در جلسه ستاد توسعه گیاهان دارویی و گلخانه‌ای لرستان که در محل استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶۰ هزار دانش‌آموخته رشته کشاورزی در گرایش رشته‌های مختلف از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عضو سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی هستند.

    وی اضافه کرد: همچنین ۴ تا ۵ هزار نفر به‌صورت اختصاصی دانش‌آموخته رشته گیاهان دارویی هستند.

     رئیس سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از رسالت‌های سازمان نظام مهندسی کمک به جریان تولید انتقال و اشاعه مصرف دانش در کشاورزی است که متاسفانه در این راستا با کم‌دانشی و بهره‌وری پایین در کشاورزی مواجه‌ایم.

    رمضان نژاد با بیان اینکه نیاز است از شرکت‌های دانش بنیان در تولید استفاده شود اما در مصرف عقب هستیم، تصریح کرد: فناوری و روش‌های جدید و بذرهای جدید معرفی شوند تا به مصرف برسند.

    وی عنوان کرد: به دنبال نهادسازی تحت عنوان مراکز خدمات کشاورزی و غیر دولتی هستیم که در این راستا ۵۰۰ مرکز راه‌اندازی شده تا در هر روستا یک مرکز با رویکرد کارآفرینی ایجاد شود.

    این مسئول اظهار کرد: در رویکرد کارآفرینی باید دانش تولید شرکت‌ها معرفی شود و کشاورزان را به آخرین دانش تجهیز کنیم در کشاورزی بهره‌وری پایین است و باید انتفاع اقتصادی از بهره وری کشاورزی به دنبال مردمی کردن و بهره‌وری کشاورزی باشیم.

    رمضان نژاد اضافه کرد: دانش باید بهره‌وری ایجاد کند و صاحب دانش به مزد خود برسد.

     وی عنوان کرد: کشاورزان به دلیل مزیت نسبی محصولی را کشت می‌کنند اما امروز بنا بر دلایلی باید تغییر الگوی کشت را برای آنها ایجاد کنیم و مهارت‌ها را به آن‌ها آموزش دهیم.

     رئیس سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: معاونت توسعه روستایی فرصتی مناسب برای فعالیت‌های کشاورزی است و با توافقاتی که به اتاق بازرگانی داشتیم در حوزه کشاورزی و در نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با نظام تولید هستیم و برای اوج دادن کشاورزی کشور باید این دو مهم به‌مانند دو بال در خدمت کشاورزی باشند.

    وی خاطرنشان کرد: در حوزه گیاهان دارویی اخذ برندینگ و گواهی سلامت و کیفیت می‌تواند ۵۰ درصد ارزش افزوده را افزایش دهد.

    ایسنا

    سرویس خبری :کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *