×
×

دستیابی ایران به رکورد تولید ۲.۹ میلیون تن برنج

  • کد نوشته: 5918
  • ۲۲ مهر ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز در همایش کشت پاییزه کشاورزان این استان از افزایش ۴۲ درصدی تولید برنج در کشور خبر داد و افزود: این رکورد برای نخستین بار در بخش تولید محصول برنج به ثبت رسیده است. این مسؤول تصریح کرد: در صورت […]

    دستیابی ایران به رکورد تولید ۲.۹ میلیون تن برنج
  • به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری وزارت جهاد کشاورزی، مهندس عباس کشاورز در همایش کشت پاییزه کشاورزان این استان از افزایش ۴۲ درصدی تولید برنج در کشور خبر داد و افزود: این رکورد برای نخستین بار در بخش تولید محصول برنج به ثبت رسیده است.

    این مسؤول تصریح کرد: در صورت خودکفایی پایدار این محصول پرمصرف و حذف واردات آن، سالانه بیش از ۱.۱ میلیارد دلاری صرفه جویی‌ارزی برای کشور به ارمغان می‌آورد.

    تولید ۱۴میلیون تن محصول گندم در کشور در سال زراعی جاری در کشور

    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همچنین از تولید ۱۴ میلیون تن محصول گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان مصرف گندم کشور سالانه ۱۱.۵ میلیون تن است.

    وی، با اشاره به تامین ۴۶۰ هزار تن بذر اصلاح شده گندم در سطح کشور برای کشت پاییزه امسال کشاورزان، تاکید کرد: در توزیع بذر محصول گندم و کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    پیش‌بینی تولید ۷۵۰ هزار تن محصول کلزا در کشور

    کشاورز، به افزایش تولید محصول دانه روغنی کلزا از ۶۰ هزار تن به ۳۶۰ هزار تن در سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: با سیاست‌های جدید دولت در افزایش تولید دانه‌های روغنی، سال زراعی آینده تولید محصول کلزا به بیش از ۷۵۰ هزار تن خواهد رسید.

    وی، میزان صادرات محصولات کشاورزی به خارج از  کشور در سال گذشته را ۶.۵ میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: بخش عمده صادرات محصولات باغی پسته، سیب درختی، انگور و خرما و عمده محصولات زراعی صادراتی سبزی و صیفی‌جات بوده است.

    معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه خودکفایی در محصول گندم را در چند سال آینده بدون افزایش سطح زیر کشت این محصول در کشور تضمین می‌کنیم، اظهار داشت: باید تلاش کنیم میزان بهره‌وری محصول را در سطح زیر کشت بالا ببریم، بالا بردن بهره‌وری محصول هم به سود کشاورز است و هم تولید ناخالص کشور را بالا می‌برد.

    وی میزان شکر مورد نیاز در کشور را ۲ میلیون و ۲۰۰ تُن در سال عنوان کرد و گفت: در سال ۹۶ با تولید ۲ میلیون تُن شکر به مرز خودکفایی رسیدیم.

    کشاورز با بیان اینکه از ۷۰ درصد خاک زراعی کشور تنها یک درصد آن دارای ماده آلی است، یادآور شد: باید تلاش کنیم با بالابردن ماده آلی در خاک، بهره‌وری در اراضی کشاورزی را افزایش دهیم.

    گفتنی است؛ معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و هیات همراه در این سفر از مزرعه گلدره شهر فرخشهر از توابع شهرستان شهرکرد در سطح ۳۰ هکتار کشت کلزا و مزرعه شهر بلداجی از توابع شهرستان بروجن در سطح ۱۰۰ هکتار کشت کلزا بازدید کردند.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *