×
×

دفترداران قیمت مرغ را کنترل می‌کنند نه وزارتخانه‌ها / اعتراض به تعیین نوسان ۷ درصدی قیمت مرغ و جوجه

  • کد نوشته: 8121
  • ۱۷ اردیبهشت ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه ارزانی مرغ مدیریت می‌شود، اظهار کرد: افرادی در بازار حضور دارند که به صورت دستوری قیمت مرغ را در سطحی نگه می‌دارند که حاشیه سود خود را تامین کنند. وی ادامه داد: این افراد که مرغداران به اصطلاح به آن‌ها دفتردارد می‌گویند در مغازه‌های […]

    دفترداران قیمت مرغ را کنترل می‌کنند نه وزارتخانه‌ها / اعتراض به تعیین نوسان ۷ درصدی قیمت مرغ و جوجه
  • حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایلنا با تاکید بر اینکه ارزانی مرغ مدیریت می‌شود، اظهار کرد: افرادی در بازار حضور دارند که به صورت دستوری قیمت مرغ را در سطحی نگه می‌دارند که حاشیه سود خود را تامین کنند.

    وی ادامه داد: این افراد که مرغداران به اصطلاح به آن‌ها دفتردارد می‌گویند در مغازه‌های کوچک خود نشسته و به خرید و فروش مرغ از مرغدار به کشتارگاه‌ها مشغول هستند.

    اسدالله نژاد دلیل اینکه قیمت‌های مصوب تعیین شده توسط وزارتخانه‌های صمت و جهادکشاورزی هیچگاه اجرایی نمی‌شود را فعالیت این افراد در بازار دانست.

    وی یادآور شد: تعیین قیمت توسط برخی کشتارگاه نیز انجام می‌شود چراکه آن‌ها نیز به خرید مستقیم از مرغدار روی آورده‌اند.

    اسدالله نژاد با اشاره به تکلیف تشکل‌های تولیدی و وزارت جهاد کشارزی به مدیریت بازار برای کنترل نوسان افزایشی قیمت جوجه یک روزه و گوشت مرغ تا هفت درصد، اظهار کرد: تکلیف به کنترل نوسان افزایشی قیمت جوجه یک روزه و گوشت مرغ تا هفت درصد درحالی است که هم اکنون هر کیلوگرم مرغ از مرغداران زیر قیمت مصوب سال گذشته خریداری می‌شود.

    وی اضافه کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم مرغ از مرغداران ۶ هزار و ۸۰۰ تا ۷ هزار تومان خریداری می‌شود در حالی قیمت مصوب سال گذشته ۸ هزار و ۵۵۰ تومان است.

    اسدالله نژاد هزینه تمام شده هر کیلوگرم مرغ را ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد که به این ترتیب ۳ هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان زیان مرغداران را به همراه دارد.

    وی قیمت مصوب منطقی خرید مرغ از مرغداران با توجه به هزینه تمام شده را حداقل ۱۱ هزار تومان و قیمت برای مصرف کننده را ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد.

    به گزارش ایلنا؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکل‌های تولیدی و وزارت جهاد کشارزی را مکلف کرده است بازار را به گونه‌ای مدیریت کنند که قیمت جوجه یک روزه و گوشت مرغ بیش از هفت درصد نوسان افزایشی با هدف حمایت از تولیدکننده یا کاهشی با هدف حمایت از مصرف‌کننده را نداشته باشد.

    خبرگزاری ایلنا

    سرویس خبری: دام، طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *