×
×

ذخایر روغن پالم مالزی افزایش یافت!

  • کد نوشته: 478622
  • ۱۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا از رویترز، بر اساس تخمین افرادی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، ذخایر با ۵.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۵۵ میلیون تن رسید که بالاترین میزان از ژانویه است. تولید در دومین تولیدکننده بزرگ جهان با ۴.۹ درصد افزایش […]

    ذخایر روغن پالم مالزی افزایش یافت!
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا از رویترز، بر اساس تخمین افرادی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، ذخایر با ۵.۲ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱.۵۵ میلیون تن رسید که بالاترین میزان از ژانویه است.

    تولید در دومین تولیدکننده بزرگ جهان با ۴.۹ درصد افزایش در اوج پنج ماهه ۱.۴۸ میلیون تنی تعیین شد و صادرات احتمالا با ۵.۶ درصد کاهش به ۱.۲ میلیون تن رسیده است، در حالی که واردات تقریبا ۱۲ درصد افزایش یافته و به ۹۵ هزار تن رسیده است.

    البته تحلیلگران کاهش شدیدتر بین ۱۳.۶ تا ۱۶ درصد در صادرات تخمین زده‌اند زیرا خریداران مهم مانند چین، هند و اروپا در بحبوحه افزایش قیمت‌ها، خرید خود را کاهش داده‌اند.

    تقاضای صادراتی برای روغن پالم مالزی پس از آن افزایش یافت که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اندونزی در ماه گذشته به‌منظور مهار افزایش قیمت روغن‌های پخت‌وپز، صادرات را به طور موقت ممنوع کرد. صادرات از اندونزی با ۱.۳ میلیون تن کاهش به ۱.۵ میلیون تن خواهد رسید که منجر به افزایش موجودی در ماه می خواهد شد.

    با این حال، تاجران و تحلیلگران گفتند که این ممنوعیت که از ۲۸ آوریل به اجرا درآمد و قیمت‌های معیار را به بالاترین حد خود رساند و تنها برای چند هفته ادامه خواهد داشت زیرا اندونزی برای تامین مالی برنامه بیودیزل خود به مالیات‌های صادراتی متکی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *