×
×

رئیس سازمان دام‌پزشکی: مردم با خیال راحت شیر مصرف کنند

  • کد نوشته: 6942
  • ۱ بهمن ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • به گزارش فارس به نقل از صدا و سیما رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیر‌های تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است و مردم می‌توانند با ضمانت این سازمان، از این محصول با خیال راحت استفاده کنند. علیرضا رفیعی‌پور افزود: همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر […]

    رئیس سازمان دام‌پزشکی: مردم با خیال راحت شیر مصرف کنند
  • به گزارش فارس به نقل از صدا و سیما رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تضمین می‌دهیم که همه شیر‌های تولیدی در کشور از کیفیت، سلامت و بهداشت کامل برخوردار است و مردم می‌توانند با ضمانت این سازمان، از این محصول با خیال راحت استفاده کنند.

    علیرضا رفیعی‌پور افزود: همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی، نشان می‌دهد میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف‌کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

    وی اضافه کرد: بیش از صد هزار پروانه تأسیس و بهره‌برداری دامداری و حدود ۸ میلیون رأس دام سنگین در کشور وجود دارد که حدود ۱۰ میلیون لیتر شیر خام تولید می‌کنند و در طول مسیر تولید تا مصرف، رصد و پایش و آزمایش‌های لازم در مورد آن‌ها انجام می‌شود.

    رفیعی‌پور گفت: حدود ۱۶۰۰ واحد جمع آوری شیر اعم از کارخانجات پاستوریزاسیون و کارخانجات لبنیات با نظارت مستقیم سازمان دامپزشکی در کشور وجود دارد که از فناوری روز دنیا استفاده می‌کنند و محصولات لبنی ایران به سراسر دنیا صادر می‌شود و این محصولات در کشور مقصد صادرات مورد تست‌های مجدد قرار می‌گیرند.

    رئیس سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: استاندارد‌های سازمان ملی استاندارد در مورد شیر بسیار سختگیرانه‌تر از ضوابط موجود در اتحادیه اروپا و آمریکا است و همه آزمایش‌های انجام شده بر روی شیر خام و همچنین محصول نهایی نشان می‌دهد که میزان سم آفلاتوکسین موجود در شیر بیشتر از حد مجاز نیست و هیچ نگرانی برای مصرف کنندگان در مورد استفاده از شیر وجود ندارد.

    وی تأکید کرد: نباید از جزء به کل رسید و با قضاوت عجولانه و با اظهارات غیرکارشناسی، زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم کرد و بدون شک صحبت‌های اخیر مطرح شده در مورد وجود سم آفلاتوکسین بیش از حد مجاز در شیر، بی‌اساس است.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری : اهم اخبار

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *