×
×

رشد ۱۵ درصدی تولید طلای سرخ در راه است

  • کد نوشته: 9263
  • ۱۴ مرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. حداکثر […]

    رشد ۱۵ درصدی تولید طلای سرخ در راه است
  • علی حسینی عضو شورای ملی زعفران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات قیمت طلای سرخ در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو زعفران ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداکثر ۱۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

    حداکثر نرخ هر کیلو زعفران ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

    او افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش قدرت خرید خانوار، بازار داخلی و صادراتی زعفران در رکود به سر می‌برد.

    حسینی با اشاره به اینکه صادرات زعفران کماکان ادامه دارد، بیان کرد: با توجه به گسترش ویروس کرونا، روند صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال قبل کند است و با این وجود نمی‌توان انتظار رشد صادرات را داشت.



    عضو شورای ملی زعفران درباره آینده تولید زعفران بیان کرد: با توجه به افزایش سطح زیرکشت زعفران، تولید محصول همه ساله ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و به طور کلی تا ورود به فصل برداشت نمی‌توان ارزیابی دقیقی از میزان تولید داشت.

    حسینی در پایان با تاکید بر این مسئله که رقم تولید زعفران باید محرمانه باشد، تصریح کرد: محرمانه بودن رقم تولید زعفران به نفع کشور است چرا که سودجویان با سو استفاده از انبوه زعفران در کشور به دنبال خرید محصول با قیمت نازل هستند، در حالی که هیچ کشوری قادر به رقابت با زعفران تولیدی ایران از لحاظ کیفیت و قیمت نیست.

    سرویس خبری : کشاورزی و باغبانی

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *