×
×

رشد ۲۰ درصدی تولید خرما / صادرات خرما رضایت‌بخش نیست

  • کد نوشته: 6724
  • ۱۳ دی ، ۱۳۹۸
  • ۰
  • محسن رشید فرخی یزدی رئیس انجمن خرما در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۲۰ درصدی تولید خرما نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی تولید خرما با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک […]

    رشد ۲۰ درصدی تولید خرما / صادرات خرما رضایت‌بخش نیست
  • محسن رشید فرخی یزدی رئیس انجمن خرما در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از افزایش ۲۰ درصدی تولید خرما نسبت به سال قبل خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی تولید خرما با افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سال قبل به حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن رسیده است.

    او با اشاره به اینکه صادرات خرما نسبت به سال‌های قبل رضایت‌بخش نیست افزود: اگر چه گمرک آمار دقیقی در خصوص میزان صادرات اعلام نکرده است، اما موجودی انبار‌ها نشان می‌دهد که نسبت به سال‌های قبل افت چشمگیری در زمینه صادرات داشته‌ایم.



    فرخی ممنوعیت‌های گاه و بی‌گاه صادرات از سوی مسئولان ذیربط که عامل اصلی خدشه‌دار شدن کارنامه صادراتی و از دست دادن مشتریان خارجی در بازار‌های هدف اعلام کرد و گفت: با تعاملاتی که با وزارت صمت برقرار کرده‌ایم امیدواریم این موضوع تکرار نشود تا بتوانیم در ماه‌های آتی کمبود صادرات را جبران کنیم.

    قیمت خرما واقعی شد

    رئیس انجمن خرما با اشاره به اینکه قیمت خرما نسبت به ابتدای سال واقعی شده است بیان کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو خرمای مضافتی ۱۵ تا ۱۷ هزار تومان و پیارم ۴۵ تا ۵۰ تومان است که نسبت به ابتدای سال افت محسوسی داشته است.

    به گفته فرخی فروش خرما با نرخ‌های بالا در خرده‌فروشی‌ها ناشی از کمبود نظارت متولیان و دستگاه‌های مسئول است که انتظار می‌رود با اعمال نظارت‌های دقیق فاصله قیمت از مبدأ تا خرده‌فروشی‌ها را به حداقل برساند.

    او در پایان درباره آخرین وضعیت صادرات تصریح کرد: با برقراری تعادل قیمت در بازار و عدم اتخاذ تصمیمات ناگهانی مسئولان ذیربط پیش بینی می‌شود که تا ماه مبارک رمضان حدود ۳۰۰ هزار تن خرما با ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیون دلار به بازار‌های هدف صادر شود این در حالی است که متأسفانه در ماه‌های اخیر به دلیل مداخله برخی افراد غیر کارشناس در صنعت خرما و افزایش چشمگیر قیمت تمام شده نتوانستیم حضور جدی در بازار‌های صادراتی داشته باشیم.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *