×
×

رشد ۸ درصد خرید خرمای صادراتی در خوزستان

  • کد نوشته: 480183
  • ۱۹ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد حسنی‌نسب در خصوص آخرین وضعیت خرید خرمای استعمران صادراتی از سطح نخیلات استان اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار مقدار ۹۲ هزار تن خرمای استعمران صادراتی خریداری شد که این میزان بی سابقه بوده و رکورد خرید سال گذشته‌های را شکست. وی […]

    رشد ۸ درصد خرید خرمای صادراتی در خوزستان
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، محمد حسنی‌نسب در خصوص آخرین وضعیت خرید خرمای استعمران صادراتی از سطح نخیلات استان اظهار کرد: امسال برای اولین‌بار مقدار ۹۲ هزار تن خرمای استعمران صادراتی خریداری شد که این میزان بی سابقه بوده و رکورد خرید سال گذشته‌های را شکست.

    وی افزود: بیشترین مقدار خرید در سال‌های گذشته تا ۸۵ هزار تن بوده است اما در سال جاری و تا مقطع کنونی رشد ۸ درصدی در خرید خرمای استعمران صادراتی از سطح نخیلات استان را داشتیم.

    حسنی‌نسب با اشاره به دلیل افزایش خرید خرمای استعمران صادراتی به صورت توافقی بیان کرد: افزایش تولید، افزایش کیفیت محصول، تعامل مطلوب نخلداران و تشکل‌های بسته‌بندی و صادرکننده در تعیین قیمت توافقی و تعیین ساز و کار نظارت بر روند خرید توافقی توسط سازمان جهاد کشاورزی با هدف حفظ حقوق طرفین خریدار و فروشنده از دلایل افزایش خرید خرمای استعمران صادرتی در سال جاری بوده است.

    وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود در سال جاری ۹۵ هزار تن خرمای استعمران به صورت توافقی از نخلداران استان خریداری شود.

    مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان افزود: خرید توافقی خرمای استعمران موجب رونق و تثبیت اشتغال، شکوفایی اقتصادی و ارزآوری و همچنین ارتقاء کیفیت محصول تولیدی توسط نخلداران می‌شود. در این راستا خرید توافقی خرمای استعمران صادراتی از خام فروشی خرما جلوگیری می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *