×
×

رفع مشکل تامین نهاده‌های دامی/ تولید سالانه ۱ میلیون تن تخم مرغ در کشور

  • کد نوشته: 8981
  • ۲۲ تیر ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ملک نیا مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: بخشی از مشکل تامین نهاده در بازار به بحث روانی برمی‌گردد. مشکل تامین نهاده های دامی تا حد زیادی رفع شده و  ذخائر پشتیبانی هم داریم. او افزود: […]

    رفع مشکل تامین نهاده‌های دامی/ تولید سالانه ۱ میلیون تن تخم مرغ در کشور
  • به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ملک نیا مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما تصریح کرد: بخشی از مشکل تامین نهاده در بازار به بحث روانی برمی‌گردد. مشکل تامین نهاده های دامی تا حد زیادی رفع شده و  ذخائر پشتیبانی هم داریم.

    او افزود: در دو ماه گذشته مشکلاتی در تامین نهاده‌ها داشتیم که در روز‌های اخیر توسط بانک مرکزی رفع شد.

    مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد:در صورتی که نهاده‌ها به موقع تامین شود در کاهش قیمت‌ها تاثیر گذار خواهد بود و نگرانی مرغداران را رفع خواهد کرد.

    او در خصوص بازار مرغ و تخم مرغ بیان کرد:  میزان تولید تخم مرغ در کشور سالانه حدود ۱ میلیون تن است و با توجه به اینکه مصرف سرانه این محصول  ۱۱ کیلو است وضعیت خوبی در این بخش داریم.

    تولید ماهانه ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور

    ملک نیا افزود: در گوشت مرغ هم زنجیره تولید خطی و مستمر وجود در کشور دارد و جوجه ریزی به اندازه کافی انجام می شود.

    مدیرکل امور دفتر طیور وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در تیرماه حدود ۱۱۵ میلیون جوجه ریزی برنامه ریزی شد که ۷۸ میلیون در حال حاضر اتفاق افتاده است. در طول سال هم حدود ۱ میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون جوجه ریزی مرغ گوشتی انجام می شود.



    او ادامه داد: در حال حاضر حدود ۲۰۰  تا ۲۲۰ هزار تن گوشت مرغ در ماه تولید می شود و به اندازه کافی ذخیره سازی پشتیبانی انجام شده که هر زمان نیاز باشد مرغ منجمد به بازار عرضه شود.: در حال حاضر ۱۵ هزار تن از ذخایر مرغ منجمد در استان‌ها توزیع شده است.

    این مقام مسئول گفت: قیمت مرغ از سوی وزارت جهاد کشاورزی به ستاد تنظیم بازار پیشنهاد می‌شود و کار گروه ستاد تنظیم بازار قیمت نهایی را اعلام می‌کند.

    وی در خصوص اختلاف ۵۰ درصدی قیمت گذاری مرغ زنده و مرغ گرم گفت: این بخش مربوط به هزینه‌های کشتارگاه، سود عمده فروشی‌ها و همچنین سود عرضه کنندگان است که در ستاد تنظیم بازار محاسبه می‌شود.

    ملک نیا افزود: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود ۱۰ هزار تومان و قیمت گوشت مرغ ۱۵ هزار تومان با ۵ درصد نوسان است که توسط استانداران قابل تغییر است.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    سرویس خبری : دام طیور و آبزیان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *