×
×

روسیه واردات محصولات کشاورزی ترک را هم ممنوع کرد

  • کد نوشته: 476729
  • ۱ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ممنوعیت واردات برخی محصولات کشاورزی از ایران و ترکیه به کشور روسیه اظهار داشت: اداره نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه شهروندان روسیه خبر داده به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و نقش برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، […]

    روسیه واردات محصولات کشاورزی ترک را هم ممنوع کرد
  • یک منبع آگاه در وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ممنوعیت واردات برخی محصولات کشاورزی از ایران و ترکیه به کشور روسیه اظهار داشت: اداره نظارت بر حقوق مصرف کنندگان و رفاه شهروندان روسیه خبر داده به دلیل عدم رعایت استانداردهای بهداشتی و نقش برخی الزامات تعیین شده واردات انار، نارنگی، لیمو، پرتقال، فلفل سیر را از سوی ترکیه، تا اطلاع ثانوی ممنوع کرده است.

    وی اضافه کرد: بر اساس آمار فائو، در سال گذشته ۴۴۸ هزار تن پرتقال، ۸۶۷ هزار تن نارنگی و ۲۲۵ هزار تن لیمو با ارزش تقریبی مجموعاً یک میلیارد و صد میلیون دلار به کشور روسیه وارد شده که از این میزان ۷۳ هزار تن پرتقال، ۳۴۵ هزار تن نارنگی و ۱۰۰ هزار تن لیموی آن را ترکیه تأمین کرده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه یکی از مقررات پذیرفته شده سازمان جهانی تجارت، رعایت استانداردهای و مقررات فنی برای صادرات محصولات مختلف از جمله محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: عدم رعایت استانداردها، به کشورهای هدف این امکان را می‌دهد که مانع ورود کالا به کشور خود شوند.

    وی تاکید کرد: بنا بر این رعایت استاندارد در کلیه مراحل تولید، بازار رسانی محصولات کشاورزی امری ضروری است ضمن اینکه در دهه گذشته رعایت استانداردهای کیفیت و ایمنی مواد غذایی به شدت افزایش یافته و در حال حاضر نقش مهمی در تجارت جهانی محصولات کشاورزی دارا هستند.

    این مقام مسئول با اشاره به ممنوعیت صادرات برخی محصولات کشاورزی از کشورمان به روسیه نیز افزود: تجار می‌بایست از استانداردهای بین المللی نظیر کدکس و استانداردها و شرایط تعیین شده کشورهای هدف آگاهی کامل داشته باشند و محصول را مطابق شرایط تعیین شده ارائه دهند تا از هرگونه ممنوعیت و یا محدودیتی در صادرات جلوگیری شود.

    وی اضافه کرد: در این راستا اجرای کشاورزی قراردادی و اجرایی کردن استانداردها از مرحله تولید تا عرضه تأثیر بسزایی در توسعه صادرات و تولید پایدار خواهد داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *