×
×

رونمایی از الگوی کشت محصولات کشاورزی تا صادرات دام زنده

  • کد نوشته: 480192
  • ۲۳ مهر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، ابتدای هفته با خبر صادرات اولین محموله دام زنده آغاز شد. افشین صدر دادرس‌_ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور – با اعلام این خبر به ایسنا، گفت که اولین محموله دام زنده به کشور کویت صادر شد که این محموله شامل حدود ۱۲۰۰ […]

    رونمایی از الگوی کشت محصولات کشاورزی تا صادرات دام زنده
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، ابتدای هفته با خبر صادرات اولین محموله دام زنده آغاز شد. افشین صدر دادرس‌_ مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور – با اعلام این خبر به ایسنا، گفت که اولین محموله دام زنده به کشور کویت صادر شد که این محموله شامل حدود ۱۲۰۰ رأس دام سبک روستایی بود.

    ضرر ۱۰ هزارتومانی مرغداران در فروش هر کیلو تخم مرغ از دیگر خبرهای منتشر شده در این هفته بود. ناصر نبی پور – رئیس اتحادیه مرغ تخم گذار تهران – می‌گوید که هزینه تولید هر کیلو تخم مرغ برای مرغداران ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان است، ولی در حال حاضر هر کیلو تخم مرغ ۱۰ هزار تومان زیر قیمت خرید و فروش می‌شود و بنابراین نیاز است که با اصلاح قیمت تخم مرغ از ضرر و زیان مرغداران جلوگیری شود.

    رونمایی از الگوی کشت محصولات کشاورزی برای سال زراعی۱۴۰۱_۱۴۰۲ و ابلاغ آن به استانها از دیگر خبرهای مهم این هفته بود. بنابر گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی طرح الگوی کشت ملی و فراقوه ای است و همه دستگاه‌های مربوطه باید هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.

    اختصاص ردیف بودجه برای اجرای الگوی کشت نیز از خبرهای دیگر منتشر شده است. وزیر جهادکشاورزی طی مراسم رونمایی از الگوی کشت درخواست کرد در قانون بودجه ۱۴۰۲ ردیف بودجه اختصاصی برای اجرای الگوی کشت در نظر گرفته شود.

    تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی موقتا برداشته شد نیز آخرین خبر منتشر شده در بخش کشاورزی در این هفته بود. بنا بر اعلام سرپرست معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی به دلیل کاهش قیمت جهانی شیرخشک، برای ادامه حیات صنایع مربوطه و حفظ و توسعه بازارهای صادراتی موقتا تعهد ارزی صادرکنندگان شیرخشک صنعتی برداشته شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *