×
×

رکود بر بازار آجیل و خشکبار شب یلدا حاکم است

  • کد نوشته: 3744
  • ۱۱ آذر ، ۱۳۹۷
  • ۰
  • مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و‌خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا نمی توان بازار خوبی را برای شب یلدا متصور بود. وی با اشاره […]

  • مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و‌خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بازار آجیل در آستانه شب یلدا اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار و کاهش تقاضا نمی توان بازار خوبی را برای شب یلدا متصور بود.

    وی با اشاره به اینکه متوسط قیمت اقلام آجیل و خشکبار ۸۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، افزود: این در حالی است که قیمت پسته، تخمه ژاپنی و تخمه کدو ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

    احمدی مقدار تولید، نوسان نرخ ارز، صادرات و عرضه و تقاضا را دلیل اصلی افزایش قیمت آجیل و خشکبار در سال جاری اعلام کرد و گفت: کاهش تولید و افزایش قیمت اقلام آجیل و خشکبار ناشی از سرمازدگی و خشکسالی موجب شد تا ۲۰ درصد افراد از دریافت پروانه کسب انصراف دهند.

    رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار در پایان از رکود حاکم بر بازار شب یلدا خبر داد و‌گفت: با توجه به آنکه آجیل و خشکبار یکی از اقلام بین المللی به شمار می رود، از این رو ادامه این روند می تواند به ضرر تولیدکنندگان و اعضای صنف در بازارهای داخلی و خارجی تمام شود.

    باشگاه خبرنگاران جوان

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *