×
×

ساخت دستگاه ایجاد خلأ از سوی محققان کشور

  • کد نوشته: 479533
  • ۲۰ تیر ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای ایجاد خلأ، ترکیب مایعات، گازها و تخلیه انواع گازها با کاربرد در صنایع عرضه کردند. به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، ساسان داودی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اجکتورها را ابزاری متشکل از سه قسمت نازل، محفظه مکش و شیپوره دانست […]

    ساخت دستگاه ایجاد خلأ از سوی محققان کشور
  • محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دستگاهی را برای ایجاد خلأ، ترکیب مایعات، گازها و تخلیه انواع گازها با کاربرد در صنایع عرضه کردند.

    به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از ایسنا، ساسان داودی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان اجکتورها را ابزاری متشکل از سه قسمت نازل، محفظه مکش و شیپوره دانست و گفت: فشار مایع محرک در اثر عبور از نازل همگرا کاهش یافته و سرعت آن افزایش می‌یابد و تبدیل انرژی پتانسیل به جنبشی صورت می‌گیرد.

    وی ادامه داد: از سوی دیگر، کاهش فشار سیال خروجی از نازل سبب ایجاد وکیوم و مکش هوا و سایر گازها می‌شود. گازهای مکش شده به همراه مایع خروجی از نازل که دارای سرعت و مومنتوم بالایی است در اثر عبور از شیپوره، فشرده شده و از انتهای اجکتور تخلیه می‌شوند.

    به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، داودی با بیان اینکه توانایی‌ها و وسعت محدوده کاربری اجکتورها باعث استفاده گسترده از آنها در صنایع گوناگون شده است، اظهار کرد: نبود قسمت متحرک، هزینه نگهداری کم، قیمت اولیه پایین، عمر طولانی، قابلیت ساخت از مواد مختلف از جمله مزایای اجکتور ایران ساخت است.

    به گفته وی، اجکتورها در صنایع مختلف و برای اهداف گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند که مهمترین آنها جهت هواگیری و راه‌اندازی پمپ‌ها، گاز زدایی از مخازن و ایجاد خلأا در آنها، تولید فشار منفی دربعضی فیلترها، انتقال سیالات و گازها و ایجاد خلأ در آزمایشگاه‌ها و صنایع شیمیایی است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *