×
×

سرانه مصرف لبنیات با تخصیص ۷۵ هزار تومان یارانه به ۹۰ کیلو می‌رسد

  • کد نوشته: 479040
  • ۱۶ خرداد ، ۱۴۰۱
  • ۰
  • میراسلام تیموری گفت: با اجرای برنامه پیشنهاد شده به دولت مبنی بر تخصیص ۷۵ هزار تومان یارانه به ازای هر نفر به صورت کالابرگ، سرانه مصرف به ۹۰ کیلو می‌رسد. به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، به گفته وی مبالغ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ […]

    سرانه مصرف لبنیات با تخصیص ۷۵ هزار تومان یارانه به ۹۰ کیلو می‌رسد
  • میراسلام تیموری گفت: با اجرای برنامه پیشنهاد شده به دولت مبنی بر تخصیص ۷۵ هزار تومان یارانه به ازای هر نفر به صورت کالابرگ، سرانه مصرف به ۹۰ کیلو می‌رسد.

    به گزارش پایگاه خبری علوم و صنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، به گفته وی مبالغ یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی برای افزایش ۴ قلم کالا بسیار مناسب است، اما واقعیت آن است که با اصلاح این ۴ قلم، قیمت کالا‌های دیگر هم افزایش یافته که براین اساس، خانوار‌ها به دنبال خرید محصولات ضروری هستند و از لبنیات برخلاف فواید آن برای سلامتی، غافل می‌شوند.

    تیموری می‌گوید: قیمت محصولات لبنی صرفا تابع مواد اولیه نیست، بلکه پارامتر‌های دیگری همچون حقوق و دستمزد، نرخ ارز، پتروشیمی و غیر نیز بر آن اثر می‌گذارد و امسال با اصلاح نظام یارانه، قیمت محصولات لبنی ۸۰ درصد افزایش داشته است.

    رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: کاهش مصرف سرانه خانوار از دست صنایع خارج است، اما با اجرای برنامه پیشنهادی، نه تنها جبران عقب افتادگی خواهیم داشت، بلکه سرانه دهک‌های پایین از حد استاندارد نیز فراتر می‌رود.

    بر اساس اطلاعات دریافتی از انجمن صنایع لبنی، با اصلاح نظام پرداخت یارانه از ۲۲ اردیبهشت امسال، قیمت محصولات لبنی تحت تاثیر افزایش قیمت شیر خام به عنوان ماده اولیه از ۶ هزار و ۴۰۰ به ۱۲ هزار تومان افزایش یافت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *