×
×

سرمایه‌گذاری برای ساخت سیلوی غلات در بنادر نوشهر و امیرآباد

  • کد نوشته: 8666
  • ۲۱ خرداد ، ۱۳۹۹
  • ۰
  • به گزارش خبرگزاری فارس، ‌قرارداد ساخت سیلوی نگهداری غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر امیرآباد منعقد شد، همچنین سیلوهای غلات ۵۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به زودی افتتاح می‌شود. این گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی حاکی است، ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی […]

    سرمایه‌گذاری برای ساخت سیلوی غلات در بنادر نوشهر و امیرآباد
  • به گزارش خبرگزاری فارس، ‌قرارداد ساخت سیلوی نگهداری غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن در بندر امیرآباد منعقد شد، همچنین سیلوهای غلات ۵۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر با سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به زودی افتتاح می‌شود.

    این گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی حاکی است، ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ۴۷۰ هزار تن است.

    در این‌باره مدیر بندر امیرآباد از انعقاد قرارداد ساخت سیلوی نگهداری غلات با ظرفیت ۳۰ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد خبر داد و گفت: ‌بندر امیرآباد پایلوت غلات شمال کشور است.

    ‌محمد علی اصل سعیدی پور در حاشیه برگزاری آیین امضاء قرارداد سرمایه‌گذاری گفت: یک شرکت با انعقاد قراردادی به ارزش ۳۳۰ میلیارد ریال، سیلوی غلات با ظرفیت نگهداری ۳۰ هزار تن را در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد احداث خواهد کرد.

    وی با بیان اینکه قرارداد این سرمایه‌گذاری به صورت B.O.T و در زمینی به مساحت تقریبی۷ هزار متر مربع اجرا خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به مفاد قرارداد ساخت این سیلو به مدت۲ سال به طول می انجامد.

    مدیر بندر امیرآباد اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه برای ۱۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می شود؛ ‌سرمایه‌گذار در این قرارداد متعهد شده است، سالانه  بیش از ۲۱۰ هزار تن غلات در این سیلوها نگهداری شود. 

    اصل سعیدی پور افزود: در حال حاضر ظرفیت سیلوهای غلات منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ۴۷۰ هزار تن است که از این میزان ۲۳۵ هزار تن به بهره برداری رسیده و ۲۳۵ هزار تن دیگر در حال ساخت است.

    * بهره‌برداری از سیلوهای غلات ۵۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر

    بنابراین گزارش، به زودی در استان مازندران، از سیلوهای غلات ۵۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر بهره‌برداری می‌شود.

    به گفته رضا قهرمانی، سرمایه‌گذار‌ بخش غیردولتی در بنادر‌، سیلوهای استاندارد غلات با ظرفیت ۵۰ هزار تن در روزهای آینده در بندر نوشهر افتتاح می‌شود.

    وی در تشریح این پروژه اظهار داشت: این طرح در سال ۱۳۹۰ با سرمایه‌گذاری بیش از‌ ۷۵۰ میلیارد ریال و در راستای تامین کالای استراتژیک کشور، در دو فاز ایجاد شده و ظرفیت عملیاتی آن در مجموع ۴۷۵۰۰ تن خواهد بود.

    وی تصریح کرد: با اجرایی شدن این پروژه برای ۱۵۳۰ نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی ایجاد خواهد شد.

    قهرمانی گفت: هدف این مجموعه کمک به اقتصاد کشاورزی، رفاه و البته ارتقاء صنعت دریایی جهت رسیدن به چشم انداز ۱۴۰۴ کشور است، امری که موجب توسعه اقتصادی و اشتغال در این صنعت خواهد شد.

    وی افزود: در همین راستا و در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری و به منظور پیشبرد اهداف سیاست‌های تبیین شده در سال جهش تولید و همچنین مصوبات دولت، ‌در حال احداث پایانه‌های صادراتی به منظور تسهیل و تسریع صادرات غیر نفتی با هدف ترویج، توسعه و تولید محصولات کشاورزی سالم جهت حضور قدرتمند در عرصه های بین‌المللی هستیم و بر این باوریم که انجام این مهم موجب تقویت سیستم حمل و لجستیک کالای ترانزیت و وارداتی و نیز تسریع و تسهیل ترابری کالا در کریدور شمال- جنوب و در نهایت کاهش هزینه حضور کالای صادراتی در مقابل کالای وارداتی در کشور خواهد شد.

    خبرگزاری فارس

    سرویس خبری: گوناگون

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *