×
×

سطح زیر کشت گندم از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فراتر رفت

  • کد نوشته: 477046
  • ۲۲ دی ، ۱۴۰۰
  • ۰
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: بنابر آمار مجموع سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی جدید یک میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار و گندم دیم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است. در سال زراعی گذشته مجموع سطح زیر […]

    سطح زیر کشت گندم از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن فراتر رفت
  • به گزارش پایگاه خبری علوم وصنایع غذایی ایران (ایرانفودنیوز) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان – رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران گفت: بنابر آمار مجموع سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی جدید یک میلیون و ۸۵۰ هزار هکتار و گندم دیم ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار است.

    در سال زراعی گذشته مجموع سطح زیر کشت گندم آبی و دیم ۶ میلیون هکتار بود که امسال طبق اذعان بنیاد ملی گندم‌کاران کمتر از میزان سال گذشته است.

    هاشمی گفت: بنابر پیش بینی‌های سازمان هواشناسی در ماه‌های آتی بارش‌های خوبی خواهیم داشت که در صورت شرایط مساعد اقلیمی و پراکنش بارندگی خودکفایی محقق می‌شود. کما اینکه هم اکنون وضعیت سبزینگی مزارع به سبب بارندگی‌های اخیر مناسب است.

    با توجه به کم بارشی و شرایط نامساعد اقلیمی در سال‌های اخیر، تولید گندم در کنار دیگر عوامل همچون گرانی نهاده‌های تولید همچون کود کاهش معناداری داشت، به طوری که با شکست سیاست خودکفایی مجبور به تامین بخشی از گندم مورد نیاز صنف و صنعت و ذخایر استراتژیک از خارج شدیم.

    به گفته هاشمی، با توجه به آنکه عوامل متعددی در تولید گندم دخیل است، از این رو نمی‌توان پیش بینی دقیقی راجع به تولید داشت.

    میزان خرید تضمینی گندم در سال زراعی گذشته به ۵ میلیون تن نرسید، به همین خاطر مسئولان امر از اردیبهشت سال گذشته سیاست واردات ۸ تا ۹ میلیون تن گندم را در دستور کار گذاشتند که طبق اعلام بازرگانی دولتی تاکنون ۶.۵ میلیون تن گندم وارد شده و نگرانی بابت تامین‌گندم و آرد نداریم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *